Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Egen sömnundersökning i natt

Publicerad 2006-09-17 06:29:23 i Min hälsa,

drömmarJag har sovit, både innan jag skrev förra inlägget och efter, men det känns som jag varit vaken hela tiden. Djupsömnen saknas som vanligt.

Jag har varit på en sömnundersökning, Polysomnografi, så jag vet hur min nattsömn ser ut.
Svårt att somna, täta uppvaknanden och ingen djupsömn.
Jag snarkar inte, biter inte ihop tänderna och har inte rest less legs.
Det visste jag redan. Utan att klistra på elektroder över halva kroppen.
Men det var spännande då. Inte kul att se sig själv i spegeln för jag såg förjävlig ut. Som jag hade gått igenom en allvarlig operation i huvudet.

Jag var spänd på resultatet. Få höra vad min läkare kunde göra för att förbättra problemen.
Några råd förmedlade tyvärr inte sömnforskningsenheten. Och min läkare kunde tydligen inte kommunicera med en annan avdelning. Sen slutade hon och allt rann ut i sanden.
Min nya fantastiskt bra läkare muttrar över sömnforskningsenhetens meningslösa svar.

Det finns ju inga quick fix när det gäller sömn. Det är väl det värsta.
Jag kan faktiskt nöja mig med en långsiktig plan.



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela