Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

KBT

Publicerad 2006-09-17 06:46:29 i Hälsa och ohälsa,

Den långsiktiga planen för att åtminstone må bättre är KBT, kognitiv beteende terapi.
Jag vet inte så mycket om vad det är. Har inte satt mig in i hur dom jobbar.

Tror att det handlar om att förändra negativa tankemönster till mer positiva. Det behöver jag.
Har annars varit allergisk mot alla som vill prata.
Men det här är nog något annat. Mer praktisk handling.

Att bryta negativa tankesätt och negativa mönster behöver jag verkligen.

Jag väntar med spänning på att få min första tid. Har fått förtur för kön är extremt lång.

Min läkare är bra! Måtte han inte sluta igen.


Är det någon som testat KBT?


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-17 14:48:30

Att det fanns terapi i det visste jag inte. Däremot att jobba med kognitivt beteende har vi gjort i några år. Eller rättare sagt...försöker göra. Det är inte alltid så lätt. Jag som blir lite lätt irriterad ibland.

Postat av: Magda

Publicerad 2006-09-17 23:18:06

Jag har testat och det är BRA! I Sundsvall finns Anna Kahn Kreku som jag kan rekommendera. Hon kör både eget och på sjukhuset med grupper, åtminstone då, för ca 5-6 år sedan. Värt att kolla upp!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-09-18 05:04:10

Jag blir också lätt irriterad. Undrar hur det ska gå då? :)

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2006-09-18 05:04:56

Jag har hört mycket gott om henne. men jag tror att hon jobbar privat nu.

Postat av: pim

Publicerad 2007-03-03 13:38:24

Hej!

Jag avskydde alla psykologer ända tills jag träffade Anna Kahn-Kreku! Hon är jättebra och duktig! Gå in på hennes sida http://www.psykologiskutveckling.se/ där står det hur hon jobbar och vad KBT är.
Lycka till!

Postat av: pim

Publicerad 2007-03-03 13:38:42

Hej!

Jag avskydde alla psykologer ända tills jag träffade Anna Kahn-Kreku! Hon är jättebra och duktig! Gå in på hennes sida http://www.psykologiskutveckling.se/ där står det hur hon jobbar och vad KBT är.
Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela