Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lycklig dator

Publicerad 2006-09-08 02:00:23 i Dagens,

Har väntat på att få mer minne till min dator. Firman som fixade min dator i somras skulle beställa minne och höra av sig till mig. Hörde inte ett ljud. Varit lite slö med att ringa själv men igår fick jag tag på dom.

”Hej. Jag lämnade in en dator till er för en månad sedan” börjar jag.

”Jaha?” Säger datakillen.

”Ja, jag har förstås fått tillbaka datorn men bla bla bla bla”, fortsätter jag.

Jag märker att jag babblar en massa onödigheter så jag skärper mig och får fram vad det gäller.

”Åh”, säger killen. ”Det är du som är minnesdamen.”
Minnesdamen? Han hade tappat bort mitt namn. Och kom inte ihåg vilken som skulle ha minnet han beställt. Undrar vem som behöver mer minne?

Nu gjorde datorn en resa och fick minne installerat.

Som straff för att dom tappat bort mitt namn fick dom själva installera RAM minnet. Medan jag väntade.

Min dator blir bara bättre och bättre!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela