Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Veckan

Publicerad 2006-09-29 04:24:12 i Hälsa och ohälsa,

Veckan har varit ganska bra. Lite varanannandags vecka. Ena dagen är jag i toppform och nästa dag är jag helt slut.
Idag var det en bra dag. Vi gick en lång promenad. Var ute i skogen i nära tre timmar.
Mumma är i toppform. Hon blir piggare och busigare för varje dag som går.
Hon plågades av värmen i somras. Hade badförbud eftersom hon fått klåda och ett sår med bakterier i.
När hon inte fick bada ville hon inte gå promenader alls. Och naturligtvis gick hon upp i vikt. Det gjorde inte saken bättre. Hundar med ledbesvär ska absolut inte vara överviktiga. Hon rörde sig stelt och haltade en hel del. Det handlade bara om 2 kilo men det räckte.
Nu har jag varit stenhård med hennes mat. Inga onödiga godsaker. Långa promenader. Mycket bus. Det märks direkt. Jag har inte vågat väga henne ännu. Men det syns att hon gått ner i vikt. Ska väga henne i helgen och se hur mycket fett som försvunnit.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-09-29 20:51:55

Vilken underbar matte Mumma har.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-09-30 00:12:10

Jag tror att jag får godkänt av Mumma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela