Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jag halkar vidare

Publicerad 2007-01-05 20:06:57 i Dagens,

Sen jag fick den nya musen har jag börjat stava som en sjuåring. :)

Inläggen rättar Word till för det mesta. Men kommentarerna…

Får nog börja skriva kommentarer i Word. Så jag slipper sitta och rätta alla stavfel efter att jag har publicerat kommentarerna.

Vad har mina stavfel med musen att göra?

Jag har ingen aning. Jag skriver väl inte med musen. Och jag menar fortfarande musen till datorn!

Fingrarna halkar fel på tangentbordet också. Precis som dom halkar fel på musen.

Tangentbordet börjar bli utslitet. Jag hamrar fram orden numera. Som på en gammal skrivmaskin.
Jag tänkte köpa både tangentbord och mus men blev småsnål. Det straffade sig på en gång!

Men om jag nu har så otroligt svårt att vänja mig vid en ny mus så vill jag inte tänka på vad ett nytt tangentbord kommer att ge för problem.


Äh…

Jag går in på Netonnet och beställer ett nytt tangentbord. Innan jag ångrar mig.


Update 070106 kl 01.18

Jag köpte inget tangentbord. Blev så tveksam. För mycket att välja på.
Kan inte någon tala om vad jag ska köpa. Och var.
Jag är så velig ibland.

Men nu ska jag sova. Eller se på tv. Eller...

Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2007-01-05 20:14:59

Inlägget var inte full med stavfel, så det är ingen ide att gå och köpa ny...

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2007-01-05 23:18:46

Efter att ha publicerat inlägget 8 gånger! :)
Va?
Och jag hittar ändå fel i texten. Bläh!

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-06 01:23:16

Ja du- tangentbord-- jag har säkert 7 stycken fortfarande- eller så har jag gett bort de flesta- något kastade jag i flytten- ett ergonomiskt- HEMSKASTE jag haft-! Annars letar jag mig fram o är än så länge nöjd med detta- nackdelen med trådlösa är att de kommer lite efter sig så mellanslag kommer före eller efter då de borde på nåt vis--så jag får Alltid rätta.Men jag Måste ha lättskrivna- en del får jag trycka så hårt så jag tror fingertopparna" blör" efter en kvart- *ajaj* jag var på netonnet igår tror jag- skulle kolla på en telefon- då var det stängt, kanske lika bra det så sparade jag de pengarna!

Postat av: Magda

Publicerad 2007-01-06 14:47:21

Håller med om att de ergonimiska är jobbiga. Tangentbord med muspinne vänjer jag mig aldrig vid, ändå har jag haft det i flera år på jobbet.

Jag tror på helt vanliga tangentbord med så få knappar som möjligt. Sonen har två datorer med två olika tangentbord. Det ena, där jag sitter nu, har ingen extra knapprad ovanför insert,home och page up. Det andra har det och jag trycker fel på det tangentbordet och blir irriterad varenda gång.

Mitt tips är att prova ut tangentbord in da reality, det är viktigt att fingrarna och tangenterna trivs med varandra!

Postat av: pia

Publicerad 2007-01-06 17:36:44

hej där, halkade in från sidan!!(allt under himlen)och såg att du tyckte du skrev som en sjuåring...en till här i såfall.. trots att jag har en SLADDLÖS mus (vad nu det har med saken att göra, säj) jag tycker det är väldigt kul deta med bloggandet är precis en nykläkt sådan. Som har fastnat nått alldelles otroligt i det träsket.ANNNARS sitter jag i scrappträsket:)
Hälsningar från dubbelbloogaren =ska det va, så ska det va med besked!!

Postat av: pia

Publicerad 2007-01-06 17:38:28

Oooppsss, glömde att rätta mej innan inlägget gick vidare, såg ett stavfel... glömde ett T

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-06 21:53:08

Men vad har du för tangentbord då?
Lägg in en bild på din blogg så får jag se.

Jag vill inte ha ett ergonomiskt tangentbord. Bara ett vanligt lättskrivet enkelt jävla tangentbord. :)

Postat av: Darkangel svarar Magda

Publicerad 2007-01-06 21:56:27

Jag ska låna mitt gamla tangentbord. Som grannen fått men inte använder. Det blir intressant. :)

Bra att prova först.
Men jag hinner aldrig till stan.
Och jämmer och elände vad jag klagar. :)

Postat av: Darkangel svarar pia

Publicerad 2007-01-06 22:02:59

Hej pia!
Välkommen till mitt krypin!

Kör hårt med bloggandet du! Kan vara bra att ha flera bloggar.
Och du behöver inte rätta stavfel i dina kommentarer här!

Jag lyckades hitta dig via Allt under himlen. För din länk till blogspot-bloggen går inte att hitta.
Jag tror att det är musens fel! :)

krama Selma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela