Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Läppglans eller trosor

Publicerad 2007-01-21 08:27:03 i Lite av varje,

Nu var jag så vaken att det inte ens var någon idé att försöka sova.

Jag längtar efter lite flärd och glamour nu.
För mig brukar det numera betyda att jag köper nya trosor men idag tänkte jag kolla vilka läppglans som är heta just nu. Och rouge. Jag älskar läppglans och rouge. Har alltid gjort.

Så jag gick in på några modebloggares sidor och hittade mängder av bra saker.
Men nu blev det för många val Jag kunde inte bestämma mig. :)

Tittade på fler sidor och hittade listor på vad några använde. Perfekt!
Jag kan beställa samma prylar i färger som passar mig.
Men hjälp! Det var så dyrt. Jag har inte råd. Även om det räcker länge så… nej, jag kan inte.

Jag var ändå så nära att klicka iväg några beställningar.
Men jag hade tur. Internetuppkopplingen lade av. Det var bra. Nu försvann alla beställningar och jag sparade massor av pengar.

Men jag vill ändå ha ny läppglans och nytt rouge. Bra kvalitet till vettigt pris.
Några tips?

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2007-01-21 11:04:05

Älskar mitt roge: Lóreals Pink Marsmallow..typ 100:-
och Lipgloss......tja, Diors och Lancomes är oslagbara, svåra att toppa faktiskt, jag har hundra lipgloss ästan men 98 av dem är skit....utan just Lancomes och Diors. Trist men sant. Antingen är de för lösa och äta upp direkt eller så smakar de konstigt eller är som lim som aldrig ger sig utan bara klistrar ihop läpparna. :(

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-21 19:52:30

Jag använder inte läppglans o rouge- men min favvo att ha på läpparna är Rose bud salve-Smith´s.Den är bra till det mesta, spruckna nagelband osv. Som ett lyxigare vaselin-

Postat av: Darkangel svarar Malle

Publicerad 2007-01-22 01:42:25

Dior är ju billigt och bra. Haha!

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-22 01:45:01

Den som säljs på Blush?
Jag kollade på den igår.

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-22 03:50:09

Var tvungen att kolla- ja det är den.Men i USA
kostar den bara 5 dollar, jag har skickat efter från Maryland delivered , innan den fanns här, tar man några burkar i taget tjänar man på det, trots frakt o så. Har provat den smith´s metholated o deras Cloversalve också- dem gillar jag men inte den jordgubbsdoftande lipbalm-

Postat av: Hannele

Publicerad 2007-01-22 13:59:01

Jag har också börjat köpa lite smink, fast jag knappt vet, hur man ska använda allt :)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-24 02:15:26

Jag får kolla vidare. 5 dollar?

Postat av: Darkangel svarar Hannele

Publicerad 2007-01-24 02:16:11

Då kan man läsa modebloggar. :)
Där står allt man vill veta om smink.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela