Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stressvecka

Publicerad 2007-01-12 07:27:14 i Min hälsa,

Näpp! Det blev ingen sömn.
Jag slappnade av och var så nära att somna men direkt när jag släckte lampan blev jag klarvaken igen. Gjorde avspänningsövningar och tog mina sömnpiller men det hjälpte inte. Efter en stund värkte ryggen igen så jag var tvungen att kliva upp.

Blev en för stressig vecka. I en av enkäterna jag svarade på tidigare skriver jag att jag orkar med en (!)aktivitet per vecka. Förutom de vanliga vardagssysslorna. Känns helt absurt men så är det.

Nu blir det fyra ”aktiviteter” denna vecka.


1. Frisören. Underbart att vara nyklippt men resan till stan tröttade ut mig.

2. Djurkliniken. Då behövde jag inte köra bil själv det är nästan lika jobbigt att vara passagerare. Jag får ont i ryggen av bilåkning längre sträckor. 

3. Letade efter födelsedagspresent igår. Trodde att det var fixat men fick börja om igen.

Jag skulle köpa en radio åt min gamle far. Han vill ha en vanlig radio. Utan finesser men med bra ljud. Han hör så dåligt att den klockradio jag redan köpt skulle ha drivit omgivningen till vansinne genom att den skrällde så.

För att köpa en vanlig radio fick jag åka till Clas Ohlson och lämna tillbaka klockradion först.
Sedan besökte jag Elgiganten, Siba, ONOFF och Elgiganten igen.
Det finns inga vanliga radioapparater med bra ljud. Alla har cd-spelare och är för stora och klumpiga. Och svåra att använda för honom.

Jag panikköpte en radio men fasar för kommande nätter när han börjar lyssna på radio klockan två på natten. Eller börjar lyssna på nyheterna vid tretiden och sen fortsätter att lyssna varje halvtimme.
Om radion skräller kommer jag att bli vansinnig.
För även om vi bor i varsin del av huset så är väggarna tunna.


4. Så avslutar vi veckan med födelsedag i dag. Jag ska göra en tårta. Och har inte sovit.

Tur att vi inte ska ha andra gäster än grannen. :)

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-12 19:30:40

Jag är också sådan--EN "utegrej" per vecka- max.Jag är ju en sån person att om nån tittar in o fikar hos mig en timma så har det "hänt mycket" den dagen. Eller jag gör det samma-eller jag o Katten möter en annan katt ute-eller granne, eller rådjur- jösses- ;-) och när Vovven kommer- ojojoj-- *ASG*

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2007-01-13 02:53:02

Tur att det finns fler som är så! :)
Jag älskar bloggvärlden just för att många berättar det. Rakt av.

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-13 04:30:59

Tja- man träffar på så många som är "likadana" som man själv trodde att man nästan var själv om- det är kanske för att vi syns inte ute bland folket där alla som bestämmer tycker att vi ska vara ? Utan blogg skulle jag aldrig veta att Du o Mumma finns- Har jag två tider bokade samma vecka får jag nästan tresspanik.. o sova kan jag inte alls när jag Måste upp, vilket gör att jag när jag sen kommer hem är tvärilsken o nästan alltid slocknar i soffan efter ett utbrott över nån fjantig liten skitsak. Så jag lägger upp planer på mina "ut- bland-folk" räder-- ;-)

Postat av: SoP

Publicerad 2007-01-13 04:35:06

PS- jag har alltid berättat sånt- på jobbet osv- har tyckt att hellre får de tycka jag är konstig o veta varför, än tycka jag är helkonstig o inte ha en suck om varför- en kompis berättade att en tjej som inte kände mig så mycket hörde mig berätta nåt i lunchrummet-o hon hade då tyckt jag var världens skummaste- men så fick hon veta att jag hade panikångest o då blev det hela mer begripligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela