Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Väderrapport

Publicerad 2007-01-05 02:12:56 i Dagens,

Vädret gör mig stressad. Ja, säg det som inte gör mig stressad…


Jag har halkat runt i tillvaron sen i söndags.
Det regnar och sen fryser regnet till is och sen snöar det och sen regnar det och sen… bla bla bla.

Ja, nu regnar det igen.


I morse var jag vaken klockan fem. Som vanligt.

Skulle just stänga tvn, trycka in öronpropparna i öronen och försöka sova när jag hörde ett nytt ljud.
Jag var tvungen att gå upp, öppna balkongdörren och titta ut.
Kunde inte riktigt avgöra om det regnade eller snöade. Just då hade det en enorm betydelse för min sinnesfrid.

Jag gick en trappa ner och tittade ut genom den dörren. Tänkte faktiskt gå ut och ställa mig på marken ute. För att riktigt övertyga mig om vilket väder det var. Insåg att det var lite överdrivet. :)

Det har ju ingen som helst betydelse vilket väder det är klockan fem på morgonen när jag ändå sover till klockan tio. Det är då jag går ut med hunden.

Kommentarer

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-05 11:27:41

Du är för rolig. Men ja, har man inget annat att stressa över, så.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2007-01-05 19:32:59

Broddar? kan det vara nåt.

Sen håller jag nog faktiskt med dig, det är inte väsentligt vilket väder det är när man ändå ska sova 5 timmar efter det. Hoppas du gjorde det oxo.

kram

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2007-01-05 22:43:48

Tack!
Oh, jag har massor med saker att stressa upp mig över!
Hela livet är fyllt av saker som jag kan stressa upp mig över. :)

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2007-01-05 22:47:31

Broddar är superbra! :)
Jag har precis fått nya av grannen.
Brukar ha stavar också.
Och en spark när jag ska ut med hunden.
Men det är så jobbigt att bära sparken där det är barmark! :)

kram tillbaka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela