Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Facktanter

Publicerad 2005-12-01 12:52:11 i Tankar,

SIF tidningen kom med posten idag. Den tidningen i läser jag aldrig. Den går direkt till återvinning.

Kommer mycket väl ihåg den sista fackliga förhandlingen vi hade om mitt jobb.
När kvinnan från SIF:s förbundsavdelning kom till vår arbetsplats började hon och det lokala fackombudet att prata om gardiner.
Jag var så stressad att jag höll på att spy och SIF-tanterna pratar om gardiner.
Men för helvete sluta, hade jag lust att vråla. Det borde jag ha gjort. Men satt naturligtvis tyst.

Ja, förbundsavdelningen skulle flytta och i dom nya lokalerna passade inte dom gamla gardinerna.
Viktiga frågor. Eller…?


Kommentarer

Postat av: Ellinor

Publicerad 2005-12-01 13:06:46

Jag har varit med om något liknande. Några från min arbetsplats tog dit sitt fackliga ombud för ett sk besök. Arbetsplatsen var nyöppnad. Det tragiska var just den låga nivån på diskussion. Gardiner eller inte gardiner!!!!
Tar man dit facket eller facket kommer skall man väl driva viktiga frågor om arbetsmiljö, vad som helst men inte om gardiner dämpar bullernivån o ger ett hemtrevligt intryck. Samlar damm gör de i alla fall.
Trevlig dag i vinterrusket

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-12-01 13:12:06

Det är sånt här som gör att jag vägrar vara med i facket och ger arbetsgivaren på käften själv! Fast egentligen är det ju jag som förtjänar spö :P

.D

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-01 13:39:06

Ellinor
Mr.D
Jag är faktiskt så trött på facket att jag skriver ett inlägg till.
Dom kan ta sina gardiner och...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela