Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Jul kul?

Publicerad 2005-12-18 00:08:34 i Dagens,

Jag pratade med en vän häromdagen.
Jaha, sa han. Nu längtar du förstås efter julen och julmaten.
Eh, ja, jo, kanske, sa jag.

För egentligen ville jag skrika att NEJ jag längtar inte efter julen.
Julafton är inte precis någon dag när jag hoppar upp ur sängen och tindrar med ögonen.
Det är kul med förberedelserna inför julen. Plocka fram julsaker, ljusstakar, julstjärnor.
Tända ett ljus varje söndag. Allt glitter, röda färger, ljusslingor, pynt.
Allt som lyser upp mörkret den här årstiden.
Men själva julhelgen är väl inte så upphetsande. Är säkert kul om man har barn som tindrar med ögonen och blir glada över julklapparna.
Men annars… Jag vet inte. Känns lite avslaget numera.
Är jag negativ nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela