Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fika i bajslukt

Publicerad 2005-11-10 00:55:56 i Dagens,

Jag har ett fikaställe som jag verkligen gillar. Mysigt och avspänt ställe. Alla möjliga sorters människor stannar där en stund och fikar eller äter lunch.

Under senaste perioden har det varit väldigt många barn där. Mammor med mängder av barn. Är lite problem med öppna förskolan i det här området så fiket verkar ta över den verksamheten.
Det fungerar alldeles utmärkt för alla. Vi trängs men trivs bra. Man får ta på sig hörselkåpor när ljudnivån blir för hög.

Idag kände jag nog ändå att det blev för mycket.
Är ganska ovanligt att mammorna ammar sina barn på fiket. Om dom gör det så sitter dom oftast i det inre rummet. Där det finns leksaker för dom större barnen.
Ja, det bara är så. Ingen oskriven lag men vi tar lite hänsyn till varandra.

Idag när jag kom dit så satt en mamma och ammade sitt barn i andra rummet. Vänd ut mot ingången så alla såg hennes enorma bröst. Ja, förlåt mig. Men det gick inte att missa det.
Jag känner mig lite obekväm med att sitta och stirra på enorma bröst medan jag fikar så jag satte mig bakom henne och allt var frid och fröjd. När amning och rapning var avklarad så gosade pappan med bäbisen. Jag tyckte dom var så söta!

Men så kände pappan lukten. Av barnbajs. Det gjorde jag också. Tänkte att gud vad skönt att det finns ett skötbord på den lilla toan nu. Det gjorde inte det förut.
Då lägger pappan barnet på fikabordet. Byter blöja och stanken av bajs blir mycket påtaglig. Jag är kräsen när jag äter. Jag är väl medveten om det. Försöker tänka på något annat. Tittar ut på trädet utanför fönstret försöker känna doften av en ljuvlig ros… men känner bara lukten av skit.

Men vad fan måste man byta blöja på ett fikabord för? När det finns en toa med skötbord.

Kommentarer

Postat av: Mizz Maj

Publicerad 2005-11-10 01:03:16

Lät inte alls trevligt det där! *rynkar på näsan*

Postat av: Ca

Publicerad 2005-11-10 01:11:15

Hmmmm.... inte bra, för någon.

Sa du något????

Postat av: Mr.D

Publicerad 2005-11-10 01:14:58

Matbord+bajs=inget bra :( phew

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-10 01:28:01

Mizz Maj
Ca
Mr.D
Det var äckligt och ohygieniskt. Det tycker jag.
Men vågade naturligtvis inte säga något. :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-11-10 10:55:13

huuuu .. önskar jag hade varit där .. för då hade de fått höra på fan her self.

*kramis*

Postat av: Nina

Publicerad 2005-11-10 17:16:22

Det är vid dom tillfällena man önskar att man vågade säga till! Men det kommer man oftast inte på förrän efteråt.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2005-11-10 18:04:51

Amma anser jag folk borde få göra vart som helst utan att människor ska rynka på näsan och lägga sig i! Byta blöja kanske man kan gå till toan och göra. Den pappan borde väl haft bättre vett än så? Skulle inte kunnat låta bli att fälla någon elak kommentar!!

Postat av: MOCCA

Publicerad 2005-11-10 20:58:55

Jag hade blivit galen, nån måtta får det vara! Det är äckligt och respektlöst att byta blöja på ett fikabord. Hade jag jobbat där hade jag slängt ut honom och portat honom på livstid!

Amma är okej, även om jag nog helt inte heller vill se ett par bröst när jag käkar eller fikar. Men vad sjutton bebisar måste ju ha mat *L*
/M

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-11-10 21:11:46

Undrar om de gör likadant hemma på matbordet i köket och sen sitter där och käkar i godan ro?!

Postat av: Anna

Publicerad 2005-11-11 08:25:30

Man byter inte bajsblöja på fikabordet. Punkt. Det är ungefär lika fräscht som att sätta sig och kissa på golvet tycker jag. Det är såna där muppar som förstör ryktet för oss vettiga småbarnsföräldrar...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-11 20:45:27

MyyZz
Nina
Alexandra
Mocca
Nina på Johangården
Anna

Skulle ni ha sagt något?
Jag blev så häpen och äcklad att jag blev stum.
Fast dom kanske gör så hemma också.

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-11-11 21:37:09

Uärk...jag hade nog påpekat att det FINNS skötbord...eller så hade jag sagt åt personalen att de får sanera borden om de ska ha sådana gäster.
Urk urk urk! Håller med NIna på Johan...byter de blöja hemma på matbordet oxå kanske? *ryser*

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-11-11 22:46:46

Ja, jag tror jag hade sagt till dem att gå till skötrummet och byta... inte mitt bland alla som fikar.

Postat av: Mr.D svarar

Publicerad 2005-11-12 00:30:29

Ha ha...fick precis bilden av vad min farsa skulle gjort. Han skulle suttit med ryggen emot och med ett brett smajl säga: "Fan vad det luktar s-t här." och när man försökt att tysta honom så hade han nog sagt "Men det luktar ju som barns-t här!!"

Om jag har hans gener kommer jag nog aldrig bli vuxen :(

.D

Postat av: sandra

Publicerad 2005-11-12 11:01:00

men fy fan!! vilket beteende, så kan man ju inte göra!! snacka om respektlöst mot andra människor!! jag beukar inte våga säga till folk om saker men där hade jag nog vågat ryta i!! vilket fik i s-vall var det?? jag vill inte fika i bajs...:(
Förresten på konsum-fiket i ånge där ammar ALLA öppet och inför alla. och alla små barns mammor måste tydligen dit oxå o visa upp mjölkbrösten!! jag tycker faktiskt att det är lite "äckligt". jag klarar mig utan överfulla bröst...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-13 00:46:42

Re Mr.D:
Ja, han skulle ju haft helt rätt!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-13 00:51:46

Re sandra:
Jag tycker heller inte det är så kul med överfulla bröst. Folk gör det ju på olika sätt. Ammar alltså. Klart bäbisar måste få mat. Kan kanske vara lite diskret på ett litet fik ändå. Eller...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela