Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Droga på sjukhuset

Publicerad 2005-10-14 23:50:02 i Hälsa och ohälsa,

Köpte ju en ny fin väska för ett tag sedan. Lite mindre än den förra. Provpackade den i affären för att se att alla prylar får plats. Det fick dom.
När jag kommer hem och flyttar över prylarna på riktigt så märker jag att det inte fungerar. Allt får inte plats.
Necessären med mediciner måste kunna rensas. Tänkte jag.
Icke!
Jag provade att plocka bort. Ta mindre förpackningar. Färre kartor. Allt slutade med att jag hade fyllt på med fler mediciner. Är egentligen inte så många mediciner. Bara vanliga painkillers. Plus lite till.
Mina blå hormonpiller och svampmedel och medicinen som hjälper mot munsår. Dom fina pillren måste jag vårda ömt. Har inte haft munsår sedan jag använde pillren. Så det funkar ju.

Kan ju hamna på sjukhus akut förresten.
Där är dom så snåla med smärtlindring att man behöver ett eget förråd.
Jag gjorde en dundertabbe när jag skulle operera mig. Trodde att morfinpumpen skulle bota all värk i kroppen. Det gjorde den inte. Jag hade otroligt ont i nacken.
Ligger man på en gyn avdelning och klagar på att man har ont i nacken blir dom helt störda.
”Ont i nacken”, vrålade en av sjuksköterskorna när jag ringde på klockan och nästan grät över hur ont jag hade. Hon tyckte nog att det hörde till en helt annan avdelning.
Så nu har jag lärt mig.

Kommentarer

Postat av: Gocka

Publicerad 2005-10-15 10:38:48

Din handväska verkar vara som min...
Maken vägrar hämta den, lyfta den eller ens flytta den. Han menar att hans rygg inte skulle klara vikten. (Han arbetar med att kånka runt stockar och brädor i ett sågverk hela dagarna)

Kikar nog in här ibland
Vi verkar tänka lika ;)

Postat av: sandra

Publicerad 2005-10-15 13:15:18

måste bara få försvara gyn avdelningen!! nu när jag gör praktik där så tycker jag att dom är jätteduktiga på att ge smärtstillande!! den sköterskan måste varit en hagga! vi hade en patient i veckan som sa att hon hade ont i nacken efter op, då berättade min handledare för henne att det är vanligt eftersom man blir "tippad" under op osv, därför blir man stel i nacken. men det beror ju helt på vilken sköterska man träffar en del är ju riktiga surisar, men jag tycker att de flesta som arbetar där nu är väldigt mänskliga och snälla mot patienterna!! men tyvärr finns det ju alltför många som jobbar inom vården som inte alls passar för det yrket, ibland blir man helt förskräckt när man hör hur den del svarar patienter, och hur man själv blir behandlad när man är patient! jag kommer i alla fall bli en snäll sjuksyster...hoppas jag!! ha en trevlig helg!! //S

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-10-15 14:34:50

Ligger på gyn så kan man bara ha ont i underlivet. Ingen annanstans. Har du ont någon annastans så får du springa och lägga dej i nån annans säng på en annan avdelning..*s*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-16 00:31:58

Re Gocka:
Ja det var inte illa. Haha!
Titta gärna in igen. :)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-16 00:35:26

Re Sandra:
Du behöver inte försvara avdelningen. Dom är ganska bra på smärtlindring. Finns avdelningar som är värre.
Sen har jag skrivit två lååånga inlägg som handlar om min tid där. Lite för dig och alla andra. Läs när du får tid.
Fortsätt berätta. Jag älskar att läsa om praktik på sjukhus. Utbildningen. Allt.
Kämpa på och bli en bra sjuksköterska. Vi behöver er! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela