Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Handlingsplan mot höstblues

Publicerad 2005-10-17 22:35:37 i Hälsa och ohälsa,

Visst vet jag vad som behövs för att bota en kommande höstblues.

  • Mycket sol och ljus.
  • Bra mat. Inga jävla Napoleonbakelser varje dag.
  • Fortsätta gå på min träning. Ska köpa en ny träningstopp för att pigga upp mig. Inte en svart. Färg ska det vara.
  • Gå promenader med vovven. Hon blir aldrig höstdeppig.
  • Shoppa. Piggar alltid upp.
  • Köpa fler duschkrämer och Body Butter. I like!
  • Sex i mängder. Med vem som helst och när som helst. Nej, där överdrev jag visst lite. Blev lite överentusiastisk.
  • Tona håret i ännu häftigare färger.
  • Läsa fler böcker.
  • Fika och skvallra med mina vänner.
  • Gå på Yoga. Nej, nu överdriver jag igen. Fast jag gillar faktiskt Tai Chi och qi gong.
  • Blogga. Hur bra som helst mot deppiga tankar.
Har jag glömt något?

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-17 22:39:13

Sluta blogga på nätterna - sova istället :-)
Kom från rätt ställe och så juh.

Man ska inte kasta strykjärn när man bor i iglo..eller hur det nu var.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-17 22:54:29

Re Kimmi:
Jag ska göra som du säger. Nu genast. :)

Men jag ska bara...

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-17 23:07:59

Jag har ju ingen aning om var du bor, men av alla fina strandbilder att döma så misstänker jag att du inte bor i Närketrakten. Men OM du mot förmodan gör det, så finns jag i det området och jag gillar att fika och prata. Bara så du vet. That's all.

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-18 00:31:32

Jag tycker det låter som en bra höstblues, speciellt det där med att fortsätta och blogga! Jag saknade en sak på din lista: värmeljus/ljus -men det går iofs att tända året om
/M

Postat av: Ellis

Publicerad 2005-10-18 07:58:25

Musik du blir glad av, är också en sak att ha med på listan.

Slösa med elen och ha många lampor tända, så det blir ljust och fint inne.

Postat av: Anna

Publicerad 2005-10-18 08:03:25

Åh I love you! Ska genast ta och implementera din lista.
Håller med om det där med bra musik. Gärna hitta en ny favoritskiva, sånt blir man glad av (har några tips i min blogg)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-18 19:38:49

Re Mocca:
Hur kunde jag glömma värmeljus?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-18 19:40:04

Ellis
Anna
Musik förstås. Ni har så rätt.

Postat av: Prinsessa

Publicerad 2005-10-22 00:15:43

Det är precis sådana saker som på listan som krävs för att bota en höstdepp, eller mota den i dörren.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-24 21:58:08

Re Prinsessa:
Ja man måste mota den i dörren. Annars blir det mer komplicerat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela