Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Min läkare är en bitch

Publicerad 2005-10-13 22:37:32 i Hälsa och ohälsa,

Tycker att dom börjar bli lite för förstående ibland i sjukvården. När jag jobbade på vårdcentralen så tog sköterskorna emot samtal. Antecknade varför patienten ville komma på besök. Fäste lappen på journalen och när patienten kom till läkaren så läste den varför patienten var där. Om det stod hals på lappen, då frågade läkaren vad det var för problem med halsen och sen åkte patienten ut. Även om dom hade ont i foten också.
Nu får man tydligen inte göra så längre. Först sitter jag i telefonkö. När jag sedan dragit hela mitt livs lidande för sjuksköterskan så antecknar dom visst ingenting. För när jag kommer till läkaren så får jag dra hela valsen en gång till. Mycket tröttsamt.

Därför känns det tryggt att min läkare på vårdcentralen är lika ilsken som vanligt. Hon hatar verkligen att prata i telefon. Likt förbannat har hon telefontid varje morgon. Det är bara hon som kan boka in patienter på läkarbesök. Det räcker med att höra rösten så får jag ont i magen.
Jag har jobbat med damen och hon var ilsken redan då. Det var väl därför vi kom så bra överens. För det gjorde vi. Jag gillar henne som läkare också!
Däremot har jag verkligen finslipat min teknik att undvika ringa till henne. Jag skriver mail. Jag drar hela mitt livs lidande just för dagen via mail nu. Jag älskar mail. Gick bra med fax också förstås.
Nu skriver jag ner det jag vill och sen bokar hon in mig på besök, fixar mediciner eller precis vad jag vill. Jag tror att hon älskar mail också.

Kommentarer

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-10-13 22:47:05

Varför står det att jag är ny för på plingplongen. Va gör jag för fel tro?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-13 22:56:00

Re Humlan:
Du gör inget fel!
Det står att du är ny så att alla ska se att det finns en ny bloggare.
Du får lite extra reklam så här i början. :)
Det försvinner efter ett tag.

Postat av: Ior

Publicerad 2005-10-13 23:15:22

Det med situationen inom vården är trist. Inte ens de som verkligen behöver lyssna har tid att göra det.

Bra sätt att skicka mail, bra idé.

Postat av: Nina

Publicerad 2005-10-14 10:48:27

Mail! Vilken grej! Det har dom inte här. Det hade jag åxå älskat i så fall. Jag är så trött på läkare eftersom jag måste byta hela tiden och dra allt EN GÅNG TILL! ;=)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-10-14 12:41:01

jag vill oxo ha det så juh .. avis .. jag håller med nina vill heller inte hålla på o byta läkare jämt:-( :-(
Du har det ju super:-) ... i den biten iaf.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-14 16:27:25

Ior
Nina
MyyZz
Det fungerar lika bra med fax också.
På sjukhuset är dom dåliga på mail. Jag dränker dom i fax.
Hur många fax som helst. Dom lär sig tillslut. Man får ta dom på utmattning.

Min läkare på vårdcentralen är bra. En bra bitch. Lite drivande. Jag gillar det. Men vi har varit rejält ovänner några gånger. I telefon.
Nu kan hon ju maila bäst hon vill! Haha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela