Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Blå, grön, lila

Publicerad 2005-09-30 11:06:52 i Dagens,

Tittade på mina ben idag. Ställde mig framför spegeln. Kan behövas lite chockterapi för att vakna ordentligt.
Jag har så många blåmärken på benen att det börjar se obehagligt ut. Överallt. I olika färger. Så häftigt liv lever jag inte. Ingen som har slagit mig på benen heller. Men så fort jag kom ner till min normala vikt igen så fick jag mängder av blåmärken. Tjock – inga blåmärken. Smal – många blåmärken. Det beror inte på någon sjukdom. Det har jag kollat. En gång när jag hade gjort en skrapning på sjukhuset pratade läkaren med mig om att jag måste utreda varför det såg ut så här. Undrar hur länge dom hade stått och tittat på mina ben? När jag sussade gott inne i min narkos.

En träningsledare tittade också och sa ”tala om vad han heter, så ska jag ta hand om honom”. Misstänkte att jag blev misshandlad. Snällt att han brydde sig.

Jag undviker att ha kjol på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela