Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Fega Fredrik

Publicerad 2005-09-30 21:36:18 i Politik,

Fredrik och moderaterna tycker att man ska ställa högre krav på sjukskrivna och arbetslösa.
Det tycker jag också.
Att kräva sjukintyg från första dagen är väl det minsta man kan begära.

Jag tycker nog snarare att det är ett fegt förslag.
Om jag fick bestämma skulle alla sjukskrivna skaffa sjukintyg redan innan dom blir sjukskrivna.
Folk borde faan i mig planera sina sjukdomar i förväg. Tänka efter före, så att säga.
Berätta för arbetsgivaren att torsdagen den 9 januari 2006 kommer jag att få influensa. Blir då borta i sammanlagt sju arbetsdagar.
Då kan arbetsgivarna planera verksamheten lite bättre.
Läkarna kan också skriva sjukintygen i förväg. Så slipper vi en massa influensasjuka människor som sitter i väntrummen och smittar ner varandra.

Arbetslösa borde söka nya jobb redan innan dom blir arbetslösa.
Alla vet väl att företag läggs ner överallt i Sverige. Är väl en skyldighet att vara förberedd. Sök nytt jobb innan du blir arbetslös. Minst 18 jobb per vecka borde man söka innan man blir arbetslös.

Fredrik är en mes. Men jag ska ta itu med det här. För här ligger det en gravad hund.

Kommentarer

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 21:41:44

Den 9 januari 2006 är en måndag. Så det så!

Man kan skriva kommentarer till sig själv också. Ingen måtta på hur man kan roa sig en fredagskväll.

Postat av: Humlan

Publicerad 2005-09-30 21:54:18

Gillar dina idéer! Skulle ha sökt jobb för två år sen ifall jag blev arbetslös för nu sitter jag här utan jobb klantig som jag är! Sen måste jag kolla när jag ska bli sjuk nästa gång så jag kan tala om för a-kassan så dom vet. :-)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 22:06:24

Re Humlan:
Nu börjar det likna något.
Vi måste tänka efter. Före! :)

Postat av: mamselamsen

Publicerad 2005-09-30 22:20:29

Hahahaha.... underbart!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-30 22:32:18

Re mamselamsen:
Visst har jag en framtid som politiker.

Postat av: Mocca

Publicerad 2005-10-01 00:26:25

You go girl!

Du MÅSTE bli politiker du har ungefär 1 år på dig om du börjar nu! Det fixar du :)

/M

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-01 00:46:31

Re Mocca:
Ja, i brist på sex kanske politik fungerar!:)

Postat av: Nina

Publicerad 2005-10-01 15:27:33

Heja, heja! Ska vi starta parti ihop ;=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela