Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ingen desperat hemmafru

Publicerad 2005-09-14 11:55:27 i Dagens,

Vilken spännande dag. Jag har absolut inget inplanerat i min almanacka. Det är stor varning för dom dagarna. Då brukar allt bli ett elände. Saker som jag, i min vildaste fantasi, aldrig trodde skulle hända brukar hända.

Tänkte vara duktig hemmafru idag. Inte desperat hemmafru. Tvätta. Ja, mer än så vill jag inte göra. Men tvätta är kul. Förstår inte riktigt varför många avskyr att tvätta.
En vän ville slippa just den delen av hushållsarbetet så han blandade ihop sambons vita tröja med några röda sockar. Allt blev rosa i tvättmaskinen och förtvivlan var stor. Han slapp tvätten.
Men att tvätta är ju ett smörjobb. Jag slänger raskt in kläderna i tvättmaskinen. Sen jobbar den för högtryck och jag behöver inte göra ett skit. Smörjobb!

Att ta hand om tvätten däremot, det är ett elände. Stryka kläder. Nej fy faan. Det gillar jag inte. Blir svettig och får ont i hela kroppen bara jag ser ett strykjärn.

Får arbeta vidare med min fobi mot strykning av kläder. Vill ju inte se ut som om jag sovit i samma kläder dom senaste veckorna.
Jag har fortfarande inget vettigt strykjärn. Har inte råd att köpa ett strykjärn. Nej nu ljög jag igen. Visst har jag råd. Men jag prioriterar andra saker. Som att köpa…? Men jag köper ju inget alls nuförtiden. Pengarna finns kvar på kontot.
Börjar nog bli en riktigt duktig hemmafru nu.


Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2005-09-14 12:24:10

Jag tvättar också gärna... och hänger och torktumlar och viker tvätten.

Men... INTE stryka... har nog också fobi mot strykjärn trots att jag har ett modernt och fint märkvärdigt strykjärn. Inte hjälpte det mot strykafobin inte!

Hatar skrynkliga kläder... och stryktvätthögen växer bakom min rygg... får frossa när jag tänker på det. Den lever sitt eget liv minsann.

Postat av: Anonym

Publicerad 2005-09-14 12:45:36

jag gillar att tvätta, hänga, vika och sortera har jag inte heller nåt emot (passar väl min pedantiska natur att lägga kläderna i färgordning i garderoben) stryka däremot! Varför gör man det? Det är väl bara att köpa kläder som inte behöver strykas så slipper man det :D

Postat av: Lena

Publicerad 2005-09-14 14:12:57

Det värsta med tvätten är att den aldrig tar slut...ett evinnerligt kretslopp som bara växer om jag inte är konkret handlingskraftig…å det är man ju inte alla dagar…

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 16:03:09

Re Nina:
Jag hoppades att det skulle hjälpa med ett nytt strykjärn. Men jag hade mina onda aningar.

Då kan jag fortsätta att spara pengarna.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 16:04:17

Re Lena:
Det är nog därför jag aldrig blir någon bra hemmafru.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 16:08:20

Re ?
Först. Vem är du? :)

Sen. Köpa kläder som inte behöver strykas är en lysande idé.
Jag försöker göra det så ofta jag kan.
Och visst är det kul att sortera. Jag är en liten pedant jag också ibland. :)

Postat av: alma

Publicerad 2005-09-17 03:38:02

vem stryker egentligen kläder längre.. förutom skjortor?
bara kom att tänka på det.. såg att det var ett gammalt inlägg också.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-18 18:29:22

Re alma:
Jag har lyckats köpa några tröjor som måste strykas. Inte smart av mig. :(
Men jag har vänner som faktiskt stryker nästan alla kläder. Inte trosorna... men nära på!

Vilken bloggadress har du Alma?
Vill in och kolla! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela