Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Större problem

Publicerad 2005-09-12 22:26:29 i Dagens,

Jag slog till på hela tre olika sorters te. Faan där rök nog den extra hundralappen jag fick.
Nu får jag dricka te för hela slanten.

Nu ska jag njuta av

  1. Mammas Mirakel. Det har jag provat förut. Är gott. Jag gillar t.o.m. namnet. Påminner om min hunds namn. Mumma.
  2. Vårkänslor. Har inga vårkänslor själv men det spelar ingen roll.
  3. ???
    Ja, vad hette nu det nya te som jag omständligt luktade mig fram till? Något på B. Det är jag nästan säker på. Inte Brunkulla för det ville jag inte köpa, men något annat på B.
Damen som sålde mitt te skrev inget på påsen. Hon struntade i just den påsen. Jag var så upphetsad över att ha hittat en ny sort som jag inte provat att jag trodde att namnet skulle sitta som berget. Men nejdå. Nu har jag funderat hela kvällen och inte kommit fram till något alls.
Måste jag åka dit imorgon och fråga igen? Eller ringa och be dom rabbla upp alla tesorter för att höra om jag känner igen något namn? Eller bara dricka mitt te och vara nöjd med att det kanske smakar gott? Dricka kaffe i stället?

Blev många frågor det där. Tänk om namnet inte börjar med B. Nu blev det tungt.

Kommentarer

Postat av: Lexrex

Publicerad 2005-09-12 22:49:18

Ha, försäljningstrick, de får ju dit dig igen :))

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-12 23:08:44

Du är klurig du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela