Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En dag i Hudiksvall

Publicerad 2006-04-28 14:45:36 i Hunden Mumma,

Här har vi varit på förmiddagen. På Hudiksvalls Smådjursklinik.
Min hund och jag var mest inne på röntgenavdelningen idag. Vi ockuperade rummet i en hel evighet.

Finns bilder från Djurklinikens egen hemsida för den som är intresserad.
Titta på länken ”Smådjurskliniken” för att se den fina och personligt inredda mottagningen.
Om ni kollar bilderna från röntgenavdelningen så syns också ryggen på vår favoritveterinär. :)

Veterinären har undersökt Mumma för att komma fram till vad hundens hälta beror på.
Höftleden orsakar dom största problemen nu. Det är förmodligen höftledsartros.
Bilderna ska skickas vidare till Regiondjursjukhuset i Strömsholm för ytterligare granskning.
Det kan finnas andra orsaker till förändringarna på röntgen så vi garderar oss med expertutlåtande från det bästa djursjukhuset i Sverige.

Mumma har artros i armbågsleden sedan tidigare. De pålagringar som syns på röntgen har blivit lite större sen senaste röntgen. Syns också pålagringar på några andra leder nu. Men inga större problem.

Hunden fick avslappnande medel och är fortfarande trött. Hon kan knappt stå på benen. Vinglar och morrar när hon rör på sig. Verkar inte riktigt veta vad hon sysslar med.
Så Mumma har bäddats ner på en mjuk dyna för att få sova ut.

Jag fick inget avslappnande medel men är ändå totalt slut.
Ska nog bädda ner mig själv och sova några timmar.
Återkommer när jag vaknat till.


Update kl 18.44.
Jag har ändrat några otydliga formuleringar i texten.


Andra bloggar om: hund, artros, djursjukhus

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2006-04-28 15:05:45

Stackars liten =( Hoppas hon blir bättre snart! Håller tassarna!!!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-28 17:15:29

Säger bara stackars Mumma. Men det ska finnas någon sorts naturemedicin man kan ge för stela leder. Kommer tyvärr inte på vad den heter. Kan vara värt att pröva i alla fall

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-04-28 17:40:02

Hoppas Mumma piggnar till snart och att ni får en trevlig helg!

Postat av: Darkangel svarar Emmis

Publicerad 2006-04-28 20:09:59

Bra att du håller tassarna!
Jag hoppas att hon är piggare imorgon! :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-04-28 20:52:19

Jag tror att du menar den medicin jag skriver om i ett senare inlägg?!

Postat av: Darkangel svarar Exotica

Publicerad 2006-04-28 20:53:11

Tack!
Jag ska göra allt för min prinsessa. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela