Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Geléhallon eller stora boobs?

Publicerad 2006-01-19 17:30:55 i Dagens,


gh

När jag provade blusar och skjortor av olika modeller upptäckte jag något irriterande. Jamen det är inne att ha vit skjorta nu. Gärna herrmodell. Det har jag läst. Nånstans.

Men jag upptäckte mina boobs igen. Hittar perfekt storlek på skjortan och när jag knäpper den så passar den överallt utom över just brösten. Ser ut som jag nyss fött barn och akut behöver åka hem och amma bebisen. Åtminstone jämfört med vad jag är van vid. 
Min hjärna tror fortfarande att jag har bröst som ser ut som små geléhallon. Det hade jag förut och jag trivdes utmärkt med det. Nu har dom fan i mig växt till helt sjuk storlek. I mina ögon alltså.
Att kroppen förändras med åldern det är väl en sak men att Östrogen piller kan få det här resultatet det hade jag ingen aaaning om.

Jag tänker på tjejer som absolut vill operera in några kilo silikon eller gelé eller vad man nu använder.
Det är helt sjukt att operera brösten så att dom blir mycket större om man är smal för övrigt.
Kläderna passar ju inte.
Var köper dokusåpabrudarna sina kläder?

För att inte prata om studsandet på gymmet. Man köper en sportbehå som klämmer fast brösten så hårt det bara går. Men nog fan gungar det ändå.



Update:
Jag hade formulerat en mening lite roligt där.
Det stod " I min hjärna har jag fortfarande bröst som ser ut som små geléhallon."
Jag har väl inte brösten i hjärnan heller. Idiot!
Jag måste verkligen sova fler timmar per natt!
Nu är det ändrat och förhoppningsvis läste bara Exotica inlägget!

Hur många fler vansinniga formuleringar har jag på bloggen?

Kommentarer

Postat av: Exotica

Publicerad 2006-01-19 19:49:41

Om du inte har märkt det så är alla kläder på dessa bröstmonster (dokusåpabrudar)för små, tuttarna hoppar ju ur konstant på dom, går man för nära riskerar man väl att få ögonen urstuckna. Skulle tro att dom handlar på barnavdelningen eller helt enkelt köper för små kläder

Postat av: Darkangel svarar Exotica

Publicerad 2006-01-19 21:04:11

Hjälp!
Få ögonen utstuckna av bröstmonster! *ASG*

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 00:17:12

Har INTE stora tuttar men hittar ingen skjorta på damavdelningen som jag kan stänga. Köper vita snygga skjortor på herravdelningen och vips så går de att stänga.

Borde vara tvärtom.

Vill för allt i världen inte gå omkring och se ut som om jag ammade år ut och år in. Och det blir så sabla kallt om tuttarna när det inte går att stänga om dem. Det är inte kul.

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 01:39:43

Jag ska leta skjortor på herravdelningar nu!
För det är snyggt med vita skjortor!
Klassiskt! Och tydligen helt rätt nu enligt modebloggarna.

Men varför är alla kläder så extremt tighta? Jag är inte överviktig. Men har ändå svårt att hitta kläder som inte avslöjar varenda litet kärlekshandtag.
Det är väl inte bara Ebbas åldersklass som köper kläder.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 12:04:36

Det finns fina mjuka härliga skjortor på herravdelningen... bara man letar lite. För jag vill inte ha de som har stela kragar som man nästan skär sig på... och det finns i ganska små storlekar också. Så jag har då inga problem att få tag i dem... En annan fördel också med att köpa på herravdelningen - jag har långa armar och då passar herrkläderna bättre - för de har längre ärmar. På så sätt slipper jag gå och dra i korta ärmar på tröjorna.

Nu för tiden finns en hel del att välja på bland killkläderna som inte är så killigt/manligt/herraktigt.

Och jag skäms inte ett enda dugg att gå där och klämma och känna på plaggen och prova dem. Vet dock kvinnor som funderar om jag är riktigt riktig i knoppen. För man kan ju inte vara sexig i manskläder. DET KAN MAN VISST! Inte har jag några sådana problem... trots att jag inte visar allt jag har för allt och alla.

Så dyk in i herravdelningen och frossa loss!

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-20 12:05:08

WOOOW - en hel roman nästan... haha!

Postat av: nenya

Publicerad 2006-01-21 03:23:26

*fniss* känner igen mig totalt. fast omvärlden har blivit mer bröst"medvetna" på senare tid, inte bara killar...eftersom de oftast är finkänsliga gällande att uttala sig högt om hoppande bröst, annat med tjejer ;)

Postat av: Darkangel svarar Nina på Johangården

Publicerad 2006-01-21 13:22:31

Jag tackar för tipsen om skjortor!
Har också långa armar, så det var bra att du skrev en roman! :)

Jag köper ofta tröjor på herravdelningen. När jag vill ha stora mysiga tröjor som inte är så tighta som modet föreskriver.
Fina tröjor med någon enkel detalj. Kan bli hur snyggt som helst.

Postat av: Darkangel svarar nenya

Publicerad 2006-01-21 13:26:34

Vi tjejer uttalar oss nog lite friare om bröstens utseende.
Fast killarna kanske älskar att titta på hoppande tuttar. Därför dom går på en del gym pass.
För att se boobsen in action! :)

Postat av: Magdalena

Publicerad 2007-01-06 17:42:30

Äkta bröst vinner mot fejk bröst ¨så är det bara=)

Dom som klagar på att dom bara har a kupa och vill ha en b kupa fö att se kvinnligare ut
väger sådär 45 kilo gravt underviktig eller nåt.Dom behöver ju bara gå upp några kg. Det där är nästan värre för dom normaliserar det sjuka och förstör för andra även om det är synd om dom med. Har nästan mer respekt för dom som gör stora och står för det. Sjuk värld vi lever i.
Ka

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-10-18 23:36:11

Vet ni kanske vart man kan köpa östrogenpiller? Seriöst, mina bröst är minimala, och min rumpa är skitstor. Finns ingen harmoni i min kroppsfigur whatsoever, och jag är trött på att se ut som ett freak.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela