Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ingen besvikelse

Publicerad 2006-10-17 07:29:32 i TV och DVD,

Prison Break gjorde mig inte besviken. Spännande avsnitt som fick pulsen att öka hos mig. Fortsättningen lovar gott!

Egentligen är det konstigt att en serie som handlar om mördare, pedofiler och maffialedare kan engagera så mycket. Det är ju inte direkt några självklara hjältar som rymt från fängelset.

Jag kollade igenom många bloggar i gårkväll och det var många som skulle se avsnittet. Både tjejer och killar.

Jag undvek serien i det längsta för jag är inte så intresserad av killar i fängelse i verkligheten. Inte typen som skriver beundrarbrev till dömda brottslingar. Det äcklar mig lite när tjejer tror att dom ska ändra livet hos tungt belastade kriminella genom den stora kärleken.
Det brukar sluta med elände för tjejerna. I värsta fall dras dom själva in i kriminalitet. I bästa fall kommer dom undan med ett sårat hjärta.
Visst finns det solkskenshistorier. Men inte särskilt många eller...?.

Kommentarer

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-17 18:16:35

Nej-- de happy ever after som kommit ur den stora fångkärleken har jag lite svårt att känna som trovärdig-- På det viset är tjejer blåsta-- deras kärlek ska rädda peddomördarkannibalen som brände inne sina föräldrar vid tio års ålder -- ungefär-Urs.

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-18 00:24:24

Många tjejer är jävligt blåsta.
Säger jag självbelåtet. Men...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela