Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Chefer från helvetet

Publicerad 2005-08-15 01:06:24 i Tankar,

När jag ändå är vaken så kan jag fortsätta med att kräkas över några före detta chefer igen.

Egentligen är jag irriterad över att jag har så ont i ryggen att jag inte kan sova men det kan jag inte göra så mycket åt.

Extra dos av alla knep jag kan för att lindra värken fungerar inte ännu.

 

Alltså återvänder jag till cheferna från helvetet igen.

 

Min senaste darling visade overhead-bilder på min sjukfrånvaro på rehabmöten.

Att prata statistik på rehabmöten är väl ganska normalt. Tror jag. Har bara deltagit i mina egna rehabmöten.

 

Men eftersom alla redan visste hur stor min sjukfrånvaro var så kändes det som aningen overkill att göra ett fint diagram och smälla upp det på en enorm bild på väggen.

Bilden kändes så överväldigande stor! Den liksom kvävde allt i rummet.

Vad liten jag kände mig! Fick mig att vilja sjunka genom ett hål i golvet.

Men om man som chef gillar att göra tabeller så måste man väl få visa dom också.

Skitsamma om alla redan kan statistiken.

Skitsamma att han kunde ha delat ut den fina tabellen till alla deltagare på mötet.

 

Är strategin att trakassera och förminska den person som är utsatt för "rehabiliterandet" så gäller det att ta till ordentligt.

 

Nu får jag väl vara tacksam att han inte hunnit lära sig hur man gör snygga PowerPoint presentationer för då hade vi väl fortfarande suttit kvar och tittat på bildspel över min sjukfrånvaro.

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2005-08-17 01:13:43

Herre Gud! Overhead bilder på frånvaron. Det låter ju inte klokt. Usch, hade känt mig väldigt förnedrad...

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-08-17 16:49:00

Re Nina:
Min chef och den facklige representanten tyckte att det var helt normalt.

Jag mår illa…!

Postat av: Johan

Publicerad 2005-08-19 12:43:00

Han verkar visa stor empati för dig ?!
Och vill verkligen (...) öka ditt självförtroende, chefen.
Aningen överkurs att publicera ett (excel?) diagram.


Mvh // johan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela