Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hålla järnkoll kan andra få göra

Publicerad 2005-08-03 00:31:53 i Min hälsa,

Har egentligen för stor simultankapacitet i vanliga fall. Hinner göra alldeles för många saker samtidigt.

Typiskt kvinnligt brukar man säga. Jag vet inte om det är så, men många av mina kvinnliga vänner fungerar likadant.

Är nog en utmärkt förmåga på ett sätt men en förbannelse på många andra sätt.

 

I vilket fall som helst så tappade jag den simultankapaciteten när jag blev sjuk. Klarade bara av att göra en sak i taget. Det kändes ganska bra. Det är inte dumt att koncentrera sig helt på en sak i taget. Jag slapp dom här dumheterna att alltid försöka klara femtielva saker samtidigt.

 

Men i takt med att jag mår allt bättre så kommer också denna idiotiska förmåga tillbaka. Jag behöver den inte just nu. Kan väl få vara kvar i min egen värld ett tag till.

Jag vet inte om jag vill ha kontroll på allt igen. Det behövs ingen järnkoll!

Det fungerade ju alldeles utmärkt utan att just jag måste tänka på allt och alla i hela min omgivning. Alla klarade sig själva.

Världen rasade inte ihop.

 

Tänk vilken tur! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela