Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Tråkigt väder gör mig mindre tråkig

Publicerad 2005-08-07 16:39:33 i Lite av varje,

Verkar som det tråkiga vädret också gör människor i min omgivning tråkiga. Var längesedan jag fick så många trista och oinspirerade sms. Allt är segt, trött och gnälligt! Är det bara jag som är som en liten solstråle idag?

 

Men allvarligt talat så måste man få vara tråkig och oinspirerad ibland. Är det inte en rättighet för oss människor? Kanske är en skyldighet att få vara lite loj, trög och gnällig emellanåt?

 

Funderar själv på att ansluta mig till dom gnälligas skara idag.

Men jag är ju trött och gnällig så ofta att jag kanske kan få vara lite pigg just idag. Så slipper vi vara tråkiga allihopa. Blir kanske för mycket av elände då i vår privata lilla värld.

 

Eländet ute i den stora världen tänker jag inte ta upp i min blogg. Det hör inte hemma här. Ännu. Sen får vi se.

 

Dessutom har jag kämpat hela dagen med att försöka muntra upp min omgivning så varför ge upp nu.

Jag fortsätter vara glad ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela