Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vikten ner och blåmärkena fler

Publicerad 2005-08-18 23:37:44 i Lite av varje,

Kändes bra med mat. Även om det bara blev yoghurt, flingor och smörgås.

Typisk sommarfrukost för mig. Men det fungerar lika bra på kvällen också.

 

Har gått ner några kilo i vikt så nu i sommar. Inte så planerat men det känns bra ändå.

Men en av mina bekanta tycker nu att jag ser för smal ut i ansiktet.

Jaha, och vad ska jag göra åt det då? Äta upp mig lite så att jag blir rund i ansiktet igen?

 

Huvudsaken är naturligtvis att jag trivs med min kropp och med mitt ansikte.

Men det är konstigt att så många i min omgivning kan kommentera mig och min kropp när jag är smal.

Dom nyper gärna i hullet på armarna och frågar om jag inte ska börja äta igen snart.

Ge faan i att nypas förresten. Jag får så lätt blåmärken.

 

När jag hade gått upp i vikt för några år sedan var det en enda person som kommenterade min övervikt. Högt och ljudligt!

Annars var folk så finkänsliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela