Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ljus framtid?

Publicerad 2005-12-06 05:16:30 i Hälsa och ohälsa,

Om framtiden vet jag inget.
Moddarna löser säkert problemen om dom vinner valet.

Själv har jag idéer. Vi får väl se när det är dags.
Att kämpa så lång tid för att komma tillbaka i arbetslivet utan att lyckas bryter så småningom ner.
Nog tror jag att jag kommer tillbaka. Jag har ju alltid kommit tillbaka förut.
Skam den som ger sig!

Ibland får man nog ändå inse att alla inte kan komma tillbaka till arbetslivet. Tråkigt men sant.
Det är också en del av livet som man måste acceptera.
Det finns en mening med livet även om man inte arbetar.

Eller vad tror ni?

ljus5

Kommentarer

Postat av: Ylle

Publicerad 2005-12-06 05:48:30

Självklart finns det!!!!!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-06 06:03:48

Visst måste det göra det!

Postat av: Ylle

Publicerad 2005-12-06 06:31:53

Jag tillhör samma "grupp" som Du. Sjukskriven, arbetslös you name it. Blev utstjälpt på soptippen efter 20 år på samma arbetsplats när man la ner (ingen privat inte, nää landstinget minsann) Sen dess hare vart rätt kört. 50+ vadå jobb - vadå erfarenheter, ja men man ska ju va UNG idag. Kroppen sa ifrån när inte hjärnan ville ge upp. Det MÅSTE ju gå! Nu känner jag mig som en pestsmittad, moddlarna tar varje tillfälle att spy ut galla över oss. "Lata, odugliga, dra ner ersättningarna bara, så kryper de ut ur sina hålor.." verkar vara deras slagord. Själva är de ju inte dåliga på att förse sig, med såväl lagliga som olagliga medel. Ja ja.

Postat av: anita

Publicerad 2005-12-06 08:33:25

Jag är sjukpensionär och ser många möjligheter i livet, så visst finns det en mening med livet.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-06 09:28:14

Alltså .. jag har mängder att göra .. jag skulle gärna vara .. nä inte ha ont .. men ha tid och inte behöva arbeta. Fick jag välja .. ha kvar den inkomst jag har och jobba eller inte jobba så skulle jag välja att inte jobba. Har för mycket att göra;-)
*kram*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-06 13:55:24

Ylle: I perioder ville jag inte läsa tidningarna eller titta på nyheterna i tv. Allt handlade om hur bedrövligt det var med alla sjukskrivna.

Anita: Det känns skönt att läsa det!

MyyZz: Det känns nog lite annorlunda när man verkligen är i den situationen att man inte kan jobba.

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-12-06 14:38:26

Klart det finns mening med livet... för varför skulle vi annars finnas?

Och som parasiter är vi en böld i arslet på moddarna... det är väl bra nog? Det kan jag leva bra länge på.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-06 14:43:58

Re Nina på Johangården:
En böld i...
Ja det låter bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela