Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Stulna granar tindrar bäst!

Publicerad 2005-12-17 23:55:17 i Dagens,

Idag har jag ägnat mig åt en svensk nationalsport. Kanske lite typiskt norrländsk sport.
Jag har stulit en julgran!
Känner mig ganska stolt över det. Finns ju ingen brist på granar här precis.
Hittade en perfekt gran.
Stackars grannen, som fick släpa granen till bilen suckade över hur långt vi hade gått i skogen. Han trodde att första bästa gran skulle duga.
Ja, då var det gjort. Nu får granen stå i förrådet ett tag. Eller också tar jag in den imorgon, klär granhelvetet och firar julen på måndag. Jag börjar bli less på julen redan innan den börjat på riktigt.

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-18 00:07:40

gör som jag .. ge fan i att fira;-)

*kram*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-12-18 00:11:59

Re MyyZz:
Jag känner mig lite tvingad att fira jul för mina föräldrars skull. Dom skulle få ett stort bryt om jag julvägrade.
Så tänker jag att dom är gamla. Det här kanske är sista julen...
Dåliga samvetet gör sig påmint.
Men egentligen vill jag åka bort från julfirandet.

Postat av: MyyZz

Publicerad 2005-12-18 20:23:42

Jag förstår till 100% ... ibland måste man göra saker för att man "måste" ... Hade mamma velat fira så hade jag oxo firat, lixom ingen tvekan om den saken... men vi är lika anti båda två ;-) Jag ska tvätta BIG TIME på julafton ;-) jättekul ... not. men men det är en dag när jag har tvättstugan för mig själv antar jag.

*kramis*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela