Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Nymålat i regn

Publicerad 2005-07-27 01:21:37 i Lite av varje,

Var ut till stugan idag för att hämta lite kläder och andra saker som jag behöver hemma.

 

Där ute har regnet vräkt ner lika mycket som här hemma. Ändå hade grannen hunnit måla uthuset! Hur har dom hunnit med det? När gjorde dom det? Förstår inte hur dom hunnit med att måla när det bara regnat varje dag.

 

Jag letade efter min regnjacka i stugan. Har letat överallt nu. Frågat mina vänner om jag har glömt den hos dom. Men icke. Jag måste ha glömt den i stan. När gjorde jag det? Hur kunde jag?

Jag vill inte köpa en ny jacka. Bra regnställ är dyra och jag måste ha ett bra regnställ annars svettas jag ihjäl när jag går promenader med hunden.

Men om jag köper ett nytt, dyrt regnställ kanske det inte regnar något mer i sommar. Då har jag slösat bort pengar men det blir fint väder! Eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela