Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Posh på Apoteket

Publicerad 2005-07-22 00:21:20 i Hälsa och ohälsa,

Apoteket knäcker mig!

 

Eftersom både jag och mina närmast sörjande emellanåt är storkonsumenter av legal drugs tillbringar jag en hel del av min tid där.

Funderar på om det är där vi icke-friska ska sorteras bort ur samhället. Det kanske är en slags modern ättestupa.

 

Det går obeskrivligt långsamt att få sina recept expedierade.

Medicinerna finns aldrig hemma. Det hjälper inte om man både ringer, mailar och faxar till Apoteket så är det ändå något som saknas när man väl släpps fram till disken.

Halva personalstyrkan saknar utbildning.

Kösystemen som införts nu är helt obegripliga även för oss stamkunder.

 

"Om du lämnar in recepten i förväg så slipper du sitta och vänta" säger chefsapotekaren her self. Jamen, jag brukar ju göra det men då har ni inte beställt hem medicinerna. Då måste jag ju komma tillbaka en tredje (!) gång.

"Om du bestämmer ett datum när du vill hämta medicinerna så gör vi i ordning dom så kan du hämta dom utan att stå i kö" säger receptarien. Jaha, men det var ju precis det jag hade gjort.

Har ju t.o.m. fått ett tillfälligt VIP kort för att få gå före andra i kön.

Vad populär man blir när man använder VIP kortet för att tränga sig före i kön. Men det är väl som att ha VIP kort på vilket posh ställe som helst. Bara det att jag känner mig inte särskilt posh när jag är på skitapoteket. Vilka regler som gäller för att få det vita kortet varierar från gång till gång. Sist jag frågade svarade människan att "vi har slut på vita kort". Slut? Men skaffa nya då!

 

Varför går personalen på Apoteket så extremt långsamt? Får dom lära sig det på utbildningen? Tempo, tack! Jag vill se er springa mellan hyllorna.

Ju fortare vi får våra mediciner desto fortare försvinner vi ut från er arbetsplats.

Idag klev tre anställda upp samtidigt och bestämde att dom skulle ta fikarast. Just då. Visserligen var det fullt med svettiga, väntande kunder. Men fikat är heligt!

 

Låt ICA eller Konsum ta över försäljningen av mediciner.

Låt utbildade apotekare starta egna privata Apotek. Med vettiga öppettider och bra service. Funkar bra i andra EU länder.

Låt oss gå in och rafsa åt oss våra mediciner själv. Funkar också i andra länder. Möjligen fungerar det bara mindre bra ibland.

Mina kompisar var i Thailand för ett tag sedan och handlade antibiotika för glatta livet. Upptäckte när dom kom hem att styrkan på tabletterna inte angavs i milligram utan i I.E. Men med husbibeln FASS så löste dom det problemet.

 

Jag blir Moderat bara för att statliga Apoteket driver mig till vansinne.

Hjälp, jag vill inte rösta på moderaterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela