Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Supernanny till hunden

Publicerad 2005-06-16 00:08:17 i Hunden Mumma,

Snälla Brukshundklubben kan ni inte fixa en personlig tränare för mig och min hund. Som jobbar ungefär som Supernanny i TV4. Som följer med mig några dagar överallt där Mumma och jag är. I skogen, bilen m.m. I vår vardagsmiljö.

Som visar en DVD på alla klantiga fel jag gör när vi tränar. Sen ska jag få råd och tips av "supernanny". All träning ska lyckas och på slutet ska vi kramas och gråta lite över hur sorgligt det är att vi ska skiljas.

Mumma ska alltid komma när jag ropar. Aldrig jaga upp katter i träd. Inte skälla i bilen. Räcker bra så. I övrigt är hon en stjärna.

Du ska berömma mig över hur duktig jag har blivit på att ta över kontrollen. Sen ska jag och Mumma sväva på små moln av lycka. Precis som på TV.

Det är min fjärde lapphund och jag trodde att jag hade hyfsad koll på hundträning. Jag har tävlat i lydnad med en tidigare hund. Men den här lilla damen lurar mig mer än jag trodde var möjligt.

Jag har gått 3 kurser och jag vet att ni har träningskvällar. Men jag orkar inte med fler kurser med dåliga kursledare. Jag vill ha ett proffs på hundträning!

För jag konstaterar bara att jag blir mer jollig för varje hund jag har. Klarar inte av att vara lika konsekvent som jag var tidigare. För hon är ju så söt och snäll och klok och...

Kommentarer

Postat av: bittan

Publicerad 2005-09-27 22:48:10

Alltid komma då jag ropar...hm, gillar hon godis?
Då har jag ett super tips, Då ni är ute,hon lös...ska du sätta dej på huk,och lägga en pyttegodis på marken, låtsas kraffsa och söka...
Bry dej inte om hunden....tillsist,kommer hon,för hundar är nyfikna..då hon kommer,be henne "söka" och beröm då hon hittar godiset!!
Så här gjorde jag med min då han var liten, idag behöver jag bara stanna ,så kommer han som ett skott! för matte,är världens bästa på hitta godis...!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-28 00:43:32

Jodå vi provade det. Hon sprang raka vägen...
Åt andra hållet!

Postat av: Bittan

Publicerad 2005-09-28 07:38:34

..åhhå...då är det ju inte dej det är fel på..;))
Hon är kanske för trygg?
Hon vet, att du "söker upp henne"?
Hon behöver inte hålla reda på dej, du håller reda på henne =Tryggt...eller?
Himla intressant!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-29 01:35:43

Re Bittan:
Jodå hon styr med järntass ibland.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela