Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En hundlåda?

Publicerad 2005-11-28 19:45:48 i Dagens,

Nu har jag druckit så mycket julmust att jag är kissnödig. Borde ha lyssnat på Fredrik Paulun.
Min hund är nog också kissnödig. Hon måste gå ut nu. Dags för kvällsrundan. Det får gå snabbt.

Kan man inte lära hundar att använda en låda? En kattlåda? Fast för hundar då.
Tror inte att min hund vill det.

Är bara så kallt ute. Minst -30°C.
Nej förlåt, jag såg fel.
Det är bara -3°C.
Känns kallare. Inomhus. Om ni förstår.
Jag fryser.

Kommentarer

Postat av: Nina på Johangården

Publicerad 2005-11-28 23:33:23

Har en kattlåda i garaget som dotterns katt använder när han är på långvarigt besök... tror dock inte att hundarna vill gå i den. Möjligen gör Bortbytingen det för att käka kattskit... inte annars.

Kände hur läskigt kallt och dragigt det var ute i kvällningen. Hua... jag frös... jag som inte frusit på hela vintern hittills.

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-11-28 23:43:11

Re nina:
Det känns verkligen som om det är kallt! Burr!

Postat av: Ca

Publicerad 2005-11-29 23:06:26

Hmmm... det där med "hundlåda" har jag också haft tankar om. Men.... det ser inte ut att gå med den här hunden, hon är helt enkelt för stor. Måste nog vara "modell-stoppa-i-innerfickan-hund" eller nå´t... men dom gillar nog också att pinka på gräs...eller????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela