Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Råttor eller marsvin

Publicerad 2005-11-16 21:56:17 i Dagens,

Hunden shoppade glatt.
Fick sina torkade och rökta tjursenor som kostar 69 kronor st. Jag vet att jag upprepar mig, men det är jävligt dyrt. Hon har redan tuggat i sig ca femtio kronor.
Mumma gillar butikerna där man säljer djurprylar. Letar godis på golvet.
Letar reda på rummen där det finns burar med marsvin och andra små råttliknande djur. I hennes ögon är dom nog små råttliknande djur. Personligen har jag inga fördomar mot marsvin och hamstrar.
Hon står utanför glasrutan och sniffar lystet efter djuren som rör sig därinne. En stor fågel fanns i en stor bur i affären. Någon sorts papegoja antar jag. Glömde att läsa på skylten. Pratglad var fågeln. Det blev min hund också. Hon gillar verkligen fåglar. På samma sätt som hon gillar katter och ekorrar. Fåglar, katter och ekorrar ska jagas tills dom sitter i ett träd och piper. Då är hon påtagligt nöjd. Överlycklig faktiskt. Sen är det nog meningen att jag ska avsluta jakten genom att ta reda på bytet. Medan jag snarare brukar be grannarna om ursäkt för att hon har jagat upp deras katt i trädet nu igen. Sen går vi inte den promenadvägen på några dagar för att matte skäms.

Måste fråga Super-Nanny hur jag ska fixa det. På ett bra sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela