Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mörkret

Publicerad 2005-10-11 23:10:46 i TV och DVD,

Nu har jag somnat under filmen Mörkret. Nja, rättare sagt somnade jag inte under filmen. Vet inte riktigt hur man sover just under en film. Jag sov snarare under täcket.
Men i vilket fall som helst har jag sett slutet på filmen tre gånger. Varje gång vandrar Wallander ut i vattnet och står och ser deprimerad ut. Eftersom jag missat sista halvtimmen av filmen tre gånger så vet jag inte riktigt varför han står där.
Går man ut i kallt vatten när man är deprimerad? Jag har aldrig gjort det. Men det kanske är ett alternativ att pröva. Ifall jag blir deprimerad igen.
Jag vet inte vad det är för fel på Wallander filmerna. Kan inte bli riktigt engagerad av dom. Jag har säkert sett Beck filmerna 20 gånger. Är väl inte kvalitets film direkt. Vad Buffy the vampire slayer räknas som vet jag inte. Men betydligt roligare är den serien än senaste Wallander serien.
Men jag ger mig inte. Ska se filmens slut för fjärde gången. Då kanske jag vet varför han vandrar ut i vattnet.

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-11 23:32:18

Beck-filmerna är ju busbra! Wallanderfilmerna är som utspädda Beck-filmer. Sen finns det ingen Gunvald i Ystad.
Att vandra ut i kallt vatten är inget jag rekommenderar. Jag blir heldeppig av kallt vatten. Av att frysa ö.h.t.
Tog 10 mg Stilnoct istf 5 mg då jag var så upprörd över gubben som ringde (se "Smärtsamma minnen väcks"). Somnade grensle över sambons knä, vaknade i min säng. Minns nada. Himla intressant upplevelse. Ska inte göra om det. Å omutifall att jag skulle få den befängda idén ska jag minsann se till å ta knockout pillret i sängen och ingen annanstans. *ryser*

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-12 00:01:01

Re Kimmi:
Jag saknar också Gunvald! Finns ingen i Wallanderfilmerna som riktigt berör. På något sätt.

Det där med Stilnoct är spännande. Jag tog så många en gång att jag gick upp och diskade, skrev en planeringslista för jobbet m.m. utan att komma ihåg något dagen efter. Bevisen fanns ju kvar. Men...
Man får verkligen minnesluckor.
Sover bra dock! :)

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-12 07:48:25

Hmmm...undrar om Stilnoct kan få en att ge sig iväg till gymet, eller storstäda...

Vaddå flera ton älgkött? Är det det du har i frysen eller?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-12 12:07:09

Re Kimmi:
Ja, fast du kommer inte ihåg vad du har gjort på gymmet. Många Stilnoct, Lucka lucka ,morgon.

Kändes faktiskt som flera ton när jag försökte gräva fram min mat.

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-10-12 19:52:32

Lucka lucka är ju det som är poängen. Det är ju skittråkigt att städa. Tänk att komma till sans igen efter en lucka och vara nytränad och ha en skinande ren lya hahahaha! *önskedröm*

Hmmm..kanske kan vara en idé att mumsa upp lite av älgköttet istället för att flytta runt det. Älggryta ska vara en höjdare har jag hört. Och så ska det vara kantareller i. Det kanske voffa kan spåra upp på kalhygget?

Å så en sak till, var planeringslistan till jobbet bra, eller var det bara pladder? Kände du igen din handstil? (Ren och skär nyfikenhet)

Postat av: sandra

Publicerad 2005-10-14 13:37:26

jag och pojkvännen såg "mörkret" igår. jag älskar böckerna om wallander och filmerna när lassgård är wallander. tycker inte alls att krister henriksson kan spela wallander, han förstör filmerna, känns inte som wallander! fattar inte varför lassgårs spelar i biofilmerna och henriksson i dvd filmerna... konstigt!! ska nån vara wallander så är det rolf lassgård tycker jag!!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-10-14 16:36:59

Re Sandra:
Jag gillar också Lassgård. Gillar böckerna.
Men dom nya filmerna är trista. Det finns ingen i filmerna som utvecklas. Blir riktigt intressant.
Krister Henriksson är trist som Wallander.
Resten är trögt, segt och fel.
Jag brukar inte hänga upp mig på detaljer. Gillar man Buffy då är man inte petig med detaljer.
Men i dom här filmerna stör alla felaktiga detaljer mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela