Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Hata skolgympa

Publicerad 2005-09-27 11:02:30 i Träning,

Jag har inte ens träningsvärk idag efter Body Combat passet. Ingen konstig värk i nacke eller axlar heller. Var rädd att det skulle ta för mycket på axlarna. Vi jobbade ju så mycket med slag.
Så nu kan jag njuta av att ha klarat ännu en utmaning. Vila från gymmet några dagar och bara ägna mig åt hundpromenader.
Sen kan jag fortsätta nästa vecka med ännu ett Body Combat pass.

Inte illa av en person som hela livet hatade träning i grupp.
Det var skolgympan som tog kål på min entusiasm. Fy faan för skolgympa!

Trodde att det blivit bättre. Men så pratade jag med en kompis om hennes dotter. Någon duktig elev fick fortfarande stå och välja ut andra elever som skulle vara med i hans/hennes lag och spela fotboll eller någon annan bollsport. Dottern blev alltid vald sist. 

Fy faan igen för skolgympa!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-27 11:10:32

instämmer! Skolgympans fel att jag hatade alla former av träning ända upp i vuxen ålder, jag har fortfarande svårt att förstå att det faktiskt kan vara kul att träna (speciellt i grupp)
En applåd för dig! (och en för mig ha ha)

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-27 15:35:41

Re Anna:
Där ser man!
Jag tror alltid att jag är ensam om mina dåliga erfarenheter av olika saker.

Men då ska vi verkligen ha applåder! Yes! Många applåder!

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-27 20:55:50

Nej jag hatade med skolgympan....det var hemskt, hela tiden alltid. trots att jag gillar att träna och röra på mig nu, så var jag hästtjej innan. men det var nog mer behandlingen jag verkligen avskydde. det och att hoppa bock! *ryys och ångest*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela