Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Slusk eller inte slusk

Publicerad 2005-09-14 21:35:16 i Böcker,

En av mina favoritförfattare ska snart vara med på tv.

Leif G W Persson.
Vi älskar att diskutera honom här. Några vänner är fanatiska deckarläsare precis som jag. Vi skickar böckerna mellan varandra.

Leif G W Persson är en slusk säger en.

Ja, men en bra författare säger jag.

En förbannad slusk, säger min kompis.

Då dränker jag honom i böcker av denne författare. Jag tror att min kompis börjar gilla böckerna.
Oavsett om författaren är en slusk eller inte.

Nu ska jag titta på Leif G W Persson i tv igen. Sen ska jag beställa hans nya deckare.

Kommentarer

Postat av: Kimmi

Publicerad 2005-09-14 22:36:32

GW är en förbaskat intressant slusk tycker jag! *beundrar*

Postat av: Lena

Publicerad 2005-09-14 22:52:21

Håller med föregående talare men jag tycker inte att han är en slusk...
fast å andra sidan...kan ni definiera slusk först innan jag tar ställning?

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 23:29:54

Re Kimmi:
Åh, ja!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-14 23:37:16

Re Lena:
Jag kollade vad min vän menade med slusk. En fet, orakad man som pratar släpigt i tv. Och dricker för mycket alkohol.
Nu är inte GW fet längre. Så det faller bort. Orakad - nja, det skiter jag i.
Dricker - oklart för mig.

Jag gillar författaren. Skarpt! Han får se ut som han vill så länge han skriver bra.
Faan jag har dejtat värre sluskar.

Är det män som har problem med sluskar?

Postat av: Anna

Publicerad 2005-09-15 08:16:55

Nä, ingen slusk. Han är väl en helt vanlig gubbe. men en väldigt intressant, begåvad gubbe. Jag tror att han på något sätt skulle vara mindre förtroendeingivande om han satt i TV rakad och klädd i kostym

Postat av: Nina

Publicerad 2005-09-15 09:06:52

Tror att han gillar att spela lite sluskig... och han bryr sig inte om vad vi andra tycker. Cool gubbe i så fall!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2005-09-16 01:26:03

Vi verkar vara överens om att han är cool!

Bara kvinnor som kommit med kommentarer. :)

Postat av: Betty

Publicerad 2006-01-14 22:38:29

Finns nog chans för damerna att beskåda snusket på närmare håll. LGWP läg vara en häradsbetäckare av rang!

Postat av: Darkangel

Publicerad 2006-01-15 00:42:24

Re Betty:
Är han?
Oj, då kanske man har en chans.:)
Nej förresten, jag håller mig nog till böckerna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela