Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Mina piller är dina piller

Publicerad 2006-04-30 00:03:01 i Hälsa och ohälsa,

img

För några dagar sedan hittade jag ett piller på golvet. Rättare sagt en liten bit av ett piller.
Jag var övertygad om att jag själv hade tappat tabletten någon tidig morgon när jag bara vaknat som hastigast och hällt i mig morgonens ranson av painkillers.
Vilken tur, tänkte jag. Här ska inga piller förfaras.
Jag stoppade tillbaka tabletten i någon av burkarna.
Nu förstår jag att det knappast var min egen medicin.
Det var nog min hund som hade spottat ut tabletten.
Ja vad fan, alla piller jag har är vita. Utom dom som är gula… Eller blå… jaja!

Men frågan är, har jag käkat hundens värkmedicin nu?
När gjorde jag det?
Kommer det att märkas någon skillnad?


Andra bloggar om: mediciner, hälsa

Kommentarer

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-04-30 13:19:09

*fnittrar* förlåt .. men ungefär lika förvirrad kan nog jag vara :-)

Hoppas det funkar med Mummas värktabletter. Men det är nog bättre att ge henne dem. Mtp att hon inte får äta dina.

*kramen* Hoppas du får en fin Valborg

Postat av: SoP

Publicerad 2006-04-30 18:10:39

Efter ett likande misstag skaffade jag min senillåda--"dosett"- jag tog morgonens piller på kvällen också- men jag tror att du tål hundens medicin mycket bättre än hon skulle tåla din.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-04-30 18:49:48

Var rädd om dig. Måste du äta så många piller? Finns ingen annan hjälp att få??

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-04-30 21:28:22

När du börjar skälla, så vet vi resultatet *skrattar*

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-05-03 01:34:58

Jag gläfste lite. men sen var det bra. :)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-05-03 01:36:44

Senillåda. Bra ord! *S*
Klarar mig inte utan min.
Men ska hunden ha en egen också?!

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-05-03 01:39:20

Åh nej! Ta inte mina piller från mig! *S*
Är inte så många piller.
Och nej. Det finns ingen mer hjälp mot min värk. Just nu. Men den som lever får se...

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-05-03 01:40:29

Jag var på väg att bita någon.
Men jag gjorde det inte. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela