Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Morrhoppa

Publicerad 2006-08-21 03:26:21 i Hunden Mumma,

Min hund har full koll på årstiden. Hon börjar få vinterpäls nu. Pälsen börjar bli riktigt tjock igen och den är vackert solblekt. Den skiftar lite i rödbrunt. Hon ser ut som hon varit hos frisören och fått håret tonat och slingat efter konstens alla regler.

Det är varmt inne för lapphundar med vinterpäls. Hon ligger gärna vid balkongdörren som står öppen nästan hela natten.

Hon är nyborstad och pälsen blänker. Den är mjuk och silkeslen. Mumma sträcker ut sig på sidan och suckar lite i sömnen.

Jag går fram till henne och sätter mig på golvet. Klappar och smeker den vackra pälsen och talar om vad vacker hon är. Hon lyfter lite på huvudet och tittar på mig.

Sen morrar hon.

Vilken uppkäftig hund!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-08-21 20:06:44

Jag har knäppa hundar...här rasar pälsen av dom just nu. Adina har snart lika lite päls som hon hade efter valpningen. Men jag tror den hinner växa ut innan kylan kommer.

Postat av: SoP

Publicerad 2006-08-21 23:57:30

jag morrar också om jag blir tillrufsad direkt efter frissan-- ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela