Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Saknar lekkompis

Publicerad 2006-08-11 14:01:33 i Dagens,

Jag har vädergudarna emot mig. På förmiddagen är det mulet. Varmt men mulet.
Alltså perfekt för promenad. Jag är lite sen på förmiddagen. Det är då jag får mina tre timmars sömn.
Nu är jag däremot på hugget. Vill ut på promenad. Men nu skiner solen och då vill inte min hund gå på promenad.
Hon påminner om en cementsugga. Förlåt Mumma. Cementblock då. Hon gör sitt stunttrick när jag sätter på henne kopplet. Hon kastar sig ner på sidan med en väldig fart och blir väldigt tung.
Jag vill inte släpa motvillig, tung lapphund på promenad men vi behöver komma ut i skogen.
Vi får åka och hälsa på hennes hundkompis så får dom leka.
Men vem ska jag leka med?

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-08-11 19:38:03

Så där gör Adina med. Får jag med henne ut efter mycket pock...så kan hon helt sonika sätta sig på sin lilla bak...och sen vill hon inte gå en meter till. Men det är väl värmen som spökar. Förstår dom.

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-08-11 22:47:26

Mumma vägrade att gå idag. Hon låg på sidan och så lidande ut. Så vi hoppade över promenaden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela