Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Inget lugn på måndag

Publicerad 2006-12-03 23:05:33 i Min hälsa,

Säga nej är något jag behöver lära mig. KBT kanske är en lösning. På måndag skulle allt börja.

Men så ringer snickarna som ska byta fönster.
Och säger att ”vi kommer på måndag och byter fönster.”

I det läget kunde jag ha sagt: Nej! På måndag går det inte. Men vilken annan dag som helst är okej.

Gjorde jag det? Nejdå!

Jag pep bara fram att ”det var ju bra”.
Så nu får jag ställa in min första date med KBT-nissen.


Nu ska det bytas fönster på måndag.

Om det inte regnar. För då kommer inte snickarna. Hahaha!

Jag har nu plockat undan allt vid fönstren och är skitstressad över att få hela mitt schema rubbat.

Jag är skitstressad över att jag måste städa igen.
Undrar hur grisigt dom jobbar? Har ett skräckminne från när jag bodde i förra lägenheten. Kom hem från Piteå sent en kväll och hittade ett sovrum som var fullt av skräp efter ett fönsterbyte.

Rent logiskt så är jag glad över att dom ska byta fönster nu när det är ganska varmt ute.

Men stress har sällan något med logik att göra.

Och förresten, apropå att säga nej.

Vem vågar säga nej till hantverkare när dom äntligen lovar att dyka upp?

 

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer

Postat av: atiR

Publicerad 2006-12-04 01:45:27

Dom gubbarna skulle jag inte heller säga Nej till!

Postat av: Darkangel svarar atiR

Publicerad 2006-12-04 01:49:06

Nej, jag törs inte.
Fast jag undrar vad du tänker på?! :)

Postat av: atiR

Publicerad 2006-12-04 03:55:10

Fundera du!!!

Postat av: Darkangel svarar atiR

Publicerad 2006-12-05 00:50:55

Jag gör det! Fortfarande! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela