Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Utmattad söker lugn

Publicerad 2006-12-03 22:54:28 i Min hälsa,

Mat är lugnande. Det var skönt att komma bort från hemmet. Klart lugnande!


I morgon skulle jag gå på min först KBT träff. KBT betyder Kognitiv beteendeterapi.

Äntligen!


Vet inte så mycket om KBT men om det kan hjälpa mig att inte stressa så mycket över alla småsaker, att hitta ett annat sätt att tänka som inte får mig att ”gå in i väggen” igen så är jag klart intresserad.

Om jag kan lära mig att säga nej till en omgivning som ibland får mig att vilja rymma så är det perfekt.

Om det har någon effekt på mina sömnproblem, den eviga värken vet jag inte men många säger att ”KBT är bra” så jag ska prova.

I morgon alltså. Jag var stressad över det också.


Är för utmattad just nu.
Julen som närmar sig, en släkting som ligger på sjukhuset, alla ärenden som ska uträttas åt mina nära och kära, alla julsaker som försvinner, sömnbristen, värken bla bla bla...

Stort som smått, allt stressar mig.
Roliga saker eller tråkiga saker. Jag blir stressad ändå.
Läs gärna Nina på Johangårdens beskrivning av utbrändhet här. Det beskriver så bra hur man känner sig.

Men i det läget är det kanske skönt att träffa KBT terapeuten.

För det finns ingen garanti för att jag är mindre stressad efter helgerna.

Och första träffen blir väl mest en presentation och en plan över hur vi ska jobba. Och jag får kanske en hemläxa.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-12-04 08:47:58

Va jag känner igen mig!!! Jag kan inte ha mer än 1-2 saker inplanerade för då blir jag hel nojjig...blodtrycket åker upp..inte klokt..

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-04 10:44:21

Gör som jag gör. Skit i allt. Skit i julpyssel och fan och hans moster. Vi kan inte stressa ihjäl oss! Gubben gnällde häromdan att vi inte hade några julsaker framme men jag orkar inte bry mig. Han får pyssla själv om han så vill. Själv ska jag ta mig en tupplur.

Postat av: Darkangel svarar Anna

Publicerad 2006-12-05 00:48:23

En sak per vecka (!) är vad jag klarar. Allvarligt talat.
Och det är lite trist.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-05 00:50:05

Jag önskar att jag kunde göra så. Det låter sunt!
Jag måste träna mig!
Men jag kan stressa över att jag inte gör något också! Herregud! :)

Postat av: Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-05 10:43:32

Say after me, please. "OOOOOOOHHHHHHMMMMMMMM"

Repetera tio gånger.

Och sitt INTE och vicka på benet medan du ohhmar.

Postat av: Darkangel svarar Matildas fikarum

Publicerad 2006-12-05 23:21:38

Jag ligger i hårdträning nu! :)
OOOHHHMMM...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela