Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lantbrevbärare och köpcentra

Publicerad 2006-02-20 14:00:28 i Min hälsa,

Fler saker som stressar mig.
Alla ärenden som ska uträttas i olika delar av kommunen. Nu gillar jag att köra bil. Då koncentrerar jag mig helt på bilkörningen. Det är meditativt på något konstigt sätt. Dessutom får man vara ifred.
Men allt däremellan.
Apoteket, Ikea, ICA, olika små eller stora affärer, köpcentra. Det känns som djävulens påfund när man blir jäktad.
Måste ut till Birsta nu och kämpa mig genom hela köpcentrat.
Köpa copy-papper, hundmat, tvättmedel, storpack toapapper, lampor, värmeljus... Ska inte plåga er med hela listan!
Dels åt mig själv. Och dels åt min "tärande sektor".

Men så fort jag kommer ut i affärerna blir jag dödstrött. Ta sig igenom hela köpcentrat gör mig illamående. Hela kroppen börjar värka.
Jag måste åka hem för att vila och så är allt halvgjort.

Att handla via internet är en gudagåva men tyvärr kan jag inte köpa allt där.
Annars handlar jag allt jag kan via internet.
Och jag älskar våra lantbrevbärare. Vad dom kan underlätta livet på landet!

Kommentarer

Postat av: Ellis

Publicerad 2006-02-20 14:43:35

Menar du att du handlar åt andra också?
Det tycker jag du ska sluta med.
Fy attan, jag vet precis hur jobbigt det är att handla bara den man själv ska ha. Jag skulle aldrig orka handla åt andra också.

*kram*

Postat av: Li

Publicerad 2006-02-20 18:07:00

Bilkörning >_>
Knappt kört nåt sen jag fick körkort för nästan ett halvår sen. Jag blir ju vettskrämd nu när jag har allt ansvar och förväntas kunna allt!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-02-21 01:12:06

Ellis: Jag gör det. :(
Och jag hatar att handla. Vet bara inte hur jag ska lösa det.

Li: Hoppas att du kommer igång med bilkörningen!
Det ger stor frihet! Ja, man måste ha bil förstås.

Jag bodde på landet även när jag tog körkort så jag körde bil för glatta livet direkt när uppkörningen var godkänd!
Jag har alltid älskat bilkörning! :)
Och att åka bil. Och att ha sex i bil. haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela