Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Canikur eller hästskit

Publicerad 2006-01-23 22:14:01 i Hunden Mumma,

Canikur

Djursjukvårdaren som sålde Canikur till mig och min hund frågade om hon var lätt att medicinera.
Jadå, svarade jag. Jag trycker lätt ner medicin i halsen på henne. Inga problem!
Men när jag öppnade förpackningen då undrade jag hur det ska gå till. Vilka enorma hästpiller!
På bipacksedeln stod det att tabletterna smakar gott. Så jag bröt av en bit och bad Mumma sitta fint. Sen fick hon en bit av medicinen. Hon spottade snabbt ut den. Såg chockad ut. Vad fan gör du matte? Ska du förgifta mig nu igen? Nu blir det jobbigt tänkte jag. Men provade igen och då svalde hon lyckligt medicinen. Mums! Det var tydligen gott! Hon gjorde några cirkuskonster och belönades rikligt med medicin.

Vad har dom smaksatt medicinen med? Hästskit eller…?  

Kommentarer

Postat av: Ca

Publicerad 2006-01-23 23:56:21

Är det sant? Var det så enkelt? Bara en "omtagning"? Skriver genast upp detta mirakelmedel för de behov, som med största sannorlikhet dyker upp i framtiden.
Fanny älskar också hästskit, inte bara att äta.... hon hävdar att det är bra för pälsen, också, så hon rullar sig gärna i den.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-01-24 14:21:03

haha...du får väl smaka!!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-25 20:10:08

Ca: Vilken goshund! :)
Jag köpte en kartong till idag för att ha på reserv!

Gunnel: Det smakar inte hästskit! Jag har slickat lite på en tablett! Kunde inte låta bli. Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela