Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Gäsp!

Publicerad 2006-01-25 23:05:06 i Min hälsa,

Jag försöker verkligen ägna mig åt min sömn på en seriös nivå.
Hittade en CD på skitApoteket som verkade lovande.
Bättre sömn heter den och i går kväll lyssnade jag på den.
Nu jävlar ska det sovas, tänkte jag. Jag gosade ner mig bekvämt under duntäcket.
Börjar lyssna och hör en person säga: Hej! Jag heter Mikael Widerdal och det är jag som…bla bla bla… i en evighet. Han pratar och pratar och jag tänker att ska du aldrig komma igång.
Det var som att köpa en CD med Madonna och i stället för musik få höra henne säga:
Hej! Jag heter Madonna. Innan ni får lyssna på min musik ska jag tråka ihjäl er genom att berätta hela historien om mitt liv.

Det är ju också en variant på att hjälpa människor att sova gott. Tråka ihjäl dom!
Först i spår 11 fanns insomningsprogrammet. Spår 11?

Jag ville bara ha en enkel insomnings-CD. Inte en hel vetenskaplig avhandling om avslappning, mental träning och sömn.
Somnade jag? Nej, jag blev så förbannad att jag inte kunde somna.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-25 23:46:36

du kan få en av mig, Pilates med iform, jag trodde det var en träningsDVD men jag höll på att somna av den menlösa piano och stråkmusiken, den passar nog utmärkt som insomningsmusik

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-25 23:46:37

du kan få en av mig, Pilates med iform, jag trodde det var en träningsDVD men jag höll på att somna av den menlösa piano och stråkmusiken, den passar nog utmärkt som insomningsmusik

Postat av: Anna

Publicerad 2006-01-25 23:47:01

jag vet inte varför det där kom två gånger...

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-01-26 00:03:00

*S* ja, inte att du har sömnproblem alltså, utan att han var så tråkig
...men om du lyssnar igen så kanske du somnar, eftersom att du inte behöver bli arg den här gången :)

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-26 01:29:28

Hahaha!
Du har minsann en ruskig otur med insomningsmusiken.
Provlyssna Django Bates album Quiet Nights.

Hoppas du somnade till slut.

Postat av: anita

Publicerad 2006-01-26 10:16:12

Du tänker nog för mycket på att få sova, då går det oftast inte. Tänk inte så mycket utan lägg dig ner bara o låt det komma. Lycka till

Postat av: Flummiss

Publicerad 2006-01-26 10:58:43

Prova delfin läten eller vattenljud på CD, det brukar funka för mig... Eller ja, lugn och avslappnad blir man i alla fall! :)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-26 12:06:31

Anna: Jag har tidningen och Pilates CDn. Men har inte orkat kolla.
Är den så tråkig?

Mocca: Nu vet jag att jag ska leta upp spår 11. :)

Random: Funderar på att gå tillbaka till Metallica. :)
Undrar vad du har tipsat om nu? Men det låter som lugn musik!

anita: Nja, det är nog inte så enkelt. Snarare ett jävla råslit för att få sömnen att fungera igen. :)
Jag känner mig inte tvingad att sova. Är ingen panik om jag är trött dagen efter.
Men jag får så ONT i kroppen av att inte få den djupa avslappning man får under sömnen. Det sliter mest på mig.

Flummiss: Har lyssnat på delfinljud. Men är lite less nu. Får nog bli Metallica igen! :)

Postat av: Linnea

Publicerad 2006-01-26 12:13:42

prova på att räkna får. Det funkar faktiskt. Hur klassiskt knep det än är.. ;)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-26 20:20:46

förlåt att jag skrattar .. men .... tack .. jag har funderat på att köpa den .. sen har jag funderat på att köpa nåt annat oxo .. men det är väl lika bra antar jag det var nån cd .. med sömn och värk tjossan för 197:-

jaja Hoppas du får sova en annan dag ... *kram*

Postat av: Darkangel svarar MyyZz:

Publicerad 2006-01-26 22:13:36

Får kanske någon ordning på det hela nu när jag kan spara dom spår jag är intresserade av. :)Slipper famla i mörkret och ställa in cd spelaren.
Men han pratar faktiskt över 12 minuter i början på CDn.
Jag höll på att bli galen!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-28 18:43:48

Linnea: Jag räknade många får! Bäääh.
Men får är ganska söta!
Min hund försökte valla får en gång. När alla kom springande mot henne blev hon rädd. Vilken vallhund va? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela