Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Lycklig, lycklig!

Publicerad 2006-01-27 12:58:25 i Dagens,

Det fungerade direkt! Att sova alltså. Jag somnade nästan omedelbart när jag lyssnade på insomningsavsnittet i min nya MP3 spelare. Kan ju möjligen ha berott på att jag satt och laddade ner musik till klockan var fyra på morgonen. Eller?
Nej, det beror nog snarare på att livet känns så mycket bättre nu.
Jag är en glädjespridare idag igen. Ingen dyngspridare. Nejdå, jag ler saligt mot hela min omgivning idag. Mitt saliga leende kan möjligen bero på att jag är så trött så jag inte riktigt förstår vad folk säger till mig. Jag förstår inte ens vad dom gör där i mitt hem. Hör dom till familjen? Har ingen aning! Men jag ler mot dom. Det är lugnast. Så slipper jag prata så mycket.
Men jag undrar om jag inte ska sparka ut några stycken nu som sitter och dricker kaffe vid mitt köksbord. Tror faktiskt inte att jag känner alla. Hade inte några kört vilse med skotern? Tror att dom frågade efter skoterleden. Hörde inte så noga. Men jag log så vänligt att nu sitter alla där och mumsar i sig mina semlor. 
Nej, nu ska jag sparka ut folket.
Ska bara sova lite först.  Zzzzz….

Kommentarer

Postat av: Max Power

Publicerad 2006-01-27 13:36:30

Gillar din inställning.

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-27 14:47:56

Underbart! Hoppas dagen fortsätter i samma positiva anda. Fast en tupplur kanske inte skulle skada?
Garaget kan vänta. Du är nog inte riktigt i stånd att kunna skilja på en hammare och en koltrast.

Postat av: moni

Publicerad 2006-01-27 15:43:09

Grattis till sömnen!
Men vilka ÄR det som sitter i ditt kök???

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-27 15:57:17

Nämen du bjuder på semla till okända folk? Oj, det trdde jag inte? Har just ätit semmeltårta, MUMS!

Postat av: Random

Publicerad 2006-01-27 16:01:34

Anne-Maj: Semmeltårta? Det verkar spännande. Vad är det?

Postat av: LB

Publicerad 2006-01-27 19:33:47

Jag har utmanat dig! Kolla min blogg o se om du antar den... :)

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-01-27 22:17:19

Semmeltårta är en variant av semla men som tårta!
Darkangel! När du fikat färdigt, hoppas jag du antar min utmaning! Inte de fyrorna som cirkulerar runt, utan om dina ovanor:-)

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-28 18:19:48

Max Power: Det låter bra! :)
Har du fått din nya telefon?

Random: Det går fort att fixa garaget. Bara jag inte använder koltrastar som hammare! :)
Får jag sova några minuter så kan jag nog spika upp det snabbt.

moni: Har ingen aning om vilka det var. :)
Men dom lämnade disken till mig! Va?

Anne-Maj: Jag är snäll ibland! :)
Semmeltårta är gott!
Det är många utmaningar nu!

LB: Ska kolla! :)
ännu en utmaning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela