Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Ny modebloggare?

Publicerad 2006-01-22 18:28:51 i Hunden Mumma,

m5m4

Hon trivs bra med sina kläder.
Skäms inte det minsta över att matte klär på henne det ena värre än det andra.
Får Mumma beröm så är hon nöjd!

Men det är nog bara efter promenaden som hon får värma sig med lager på lager av varma kläder. Hennes varma, mjuka päls räcker i vår kyla nu. Minus 10 grader är inga problem.

Vackrast är hon nog helt naturell!

Men vi återkommer snart med en ny outfit!

Kommentarer

Postat av: Flummis

Publicerad 2006-01-22 19:00:02

Hon är verkligen söt din hund! Precis en sån skulle jag vilja ha! :)

Postat av: MyyZz

Publicerad 2006-01-22 19:02:00

Jag tycker faktiskt att en modeblogg för vovvar vore lite lätt uppfriskande:-) Så det så. Sen är ju faktiskt Mumma en mycket vacker modell.

Hur står hon sig till standarden? om du försöker se objektivt på henne.

Min ögonsten är inte alls nån toppskogis;-) Bara så du vet:-) Han är för tunn han har för vek haka han har lite väl mjuk päls osv osv ;-) Men han är vackrast för det.

Postat av: Lena

Publicerad 2006-01-22 19:22:47

Hon är vackrast i sin egenskap av hund!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-01-22 22:37:58

Vilken snygging!

Postat av: MOCCA SVARAR

Publicerad 2006-01-22 22:51:22

Hon är så otroligt söt! Med eller utan kläder.
Haha, det där lät skumt *L* men du vet hur jag menar. Mumma is THE dog!

Postat av: Darkangel svarar

Publicerad 2006-01-22 23:01:18

Flummis: Hon är en sötis!
Men jag kommer inte in på din blogg. Objektet hittas ej får jag till svar, Nåt strul?

Lena: Oh ja! :)

Bambi: Visst är hon! :)

Mocca: Men det var ett bra sätt att uttrycka sig. :)
Jag förstod precis!
Mumma is the dog! Yes!

Postat av: Darkangel svarar MyyZz

Publicerad 2006-01-22 23:09:17

Svårt att veta nu. Jag har ställt ut henne en gång, som valp. Den kritik hon fick då var ju bara kul. Hon var så liten.
Själv är jag lite för dålig på att bedöma hundar enligt rasstandard. Trots att jag haft lapphundar i 25 år!
Uppfödaren har tittat på henne men jag kommer inte ihåg vad hon sa. Med en hyfsad handler så tror jag att hon klarat sig halv-okej på utställningar.
Hennes kullsyrra är utställningschampion och när jag jämfört bilder på henne med Mumma då ser jag ju skillnader. Den andra hunden är fantastiskt vacker. Det såg uppfödaren direkt så dom lämnade ut hunden till fodervärdar.

Mumma är ändå en showhund. Älskar uppmärksamhet! Då växer hon. :)

En av mina lapphundar var perfekt enligt rasstandarden. Då gick jag på utställningar ofta. Tyvärr var hon så skotträdd att jag fick sluta. Hon blev rädd när publiken applåderade. Hemskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela