Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Helen Sjöholm på Herrgården

Publicerad 2006-07-31 03:28:29 i På utflykt,

5466 
I den här vackra miljön var jag på konsert på söndag kväll.
Helen Sjöholm och två musiker stod på Herrgårdens veranda och sjöng och spelade härlig musik.
Till skillnad från den här bilden så var det inte ett enda moln på himlen. Solen sken och det var en helt underbar kväll.
Hon har en fantastisk röst. Som passade för en skön blandning av roliga visor och vackra sånger. Rolig var hon dessutom. Och det var härligt att se alla människor som trivdes på Herrgårdens gräsmatta.
Jag satt långa stunder och tittade på miljön runt omkring oss. Njöt av musiken och dofterna från alla träd och buskar som är planterade vid herrgården. Svalorna som flög över oss hela tiden. Det var mäktigt.
Det märktes att alla trivdes. Mumma fick stanna hemma men det fanns andra hundar som jag passade på att hälsa på. Barn kröp omkring på gräsmattan och såg ut att ha det bra.
Och hon avslutade med en riktig fräckis.

Passa på att se henne när hon kommer till er stad.


Jag ska skriva vad musikerna heter men just nu hittar jag inte namnen. Men ska fixa det imorgon.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-07-31 15:34:12

När Helen Sjöholm kommer i närheten av där vi bor...då är det ett som är säkert att jag ska vara där. Sen kanske det blir inomhus...men då får det bli så. Vad mysigt ni verkar ha haft.

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-07-31 22:20:30

Var du där själv?

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-07-31 22:36:06

Tänka sig att jag åkte förbi herrgården till Laggaberg för ett par veckor sen..

Postat av: Eeda

Publicerad 2006-09-06 22:31:53

Jojje Wadenius och Martin Östergren heter musikerna. Jag var också där och såg henne vid herrgården. Åh vad det var bra!!! Satt så bra också, tillhörde de lyckligt lottade som satt på bänkarna längst fram vid scenen. =)

Postat av: Darkangel svarar Eeda

Publicerad 2006-09-07 00:33:52

Ja, så heter musikerna. Tack!
Visst var det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela