Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Konsekvent

Publicerad 2006-03-05 04:07:34 i Dagens,

Jag lämnar lösa trådar efter mig överallt nu i bloggen.

Jag skriver om Pyret. Men förklarar inte vem han är.
Så läsare som inte hängt med sen början förstår knappast vem jag skriver om. Dumt!

Tar lite om Pyret nu: en gång stor kärlek, ungdomssynd, glädje, ilska, mitt i livet-synd…
Blir alltid ett kapitel till!
Det får räcka i natt.
Han läser min blogg och jag ska inte hänga ut honom. Trots att jag aldrig skriver några namn.

Jag har citerat en deckare någonstans i min blogg.
Inledningen på boken är: ”Det som en gång fått en plats i ens hjärta finns där för alltid.” 
Bra inledning på boken ”Skuggspel” av Michael Connelly.
Ibland kan en inledning på en bok stämma på livet också. Eller…?

Jag lämnar goda råd i andras bloggar.
Sprider min ”gudomliga visdom” överallt. Nu var jag ironisk!
Sen gör jag precis tvärtemot själv. Oh ja! Jag är en teoretiker.

Jag gnäller om min sömn. Att jag inte kan sova på nätterna.
Sen sitter jag vid datorn och stortrivs. Just på nätterna.

Jag påstår att jag har ett vitt år när det gäller shopping. Hahahaha!
Jag tog några bilder på prylar som jag köpt den senaste tiden. Hade visst glömt mycket. Ni ska få se bilderna senare.

Tror det räcker nu!
Trots rubriken så är jag inte särskilt konsekvent när det gäller livet.
Utan snarare konsekvent inkonsekvent!
Det känns riktigt bra!



Kommentarer

Postat av: Anne-Maj

Publicerad 2006-03-05 10:41:04

Mera Mera om Pyret!

Postat av: Darkangel svarar Anne-Maj

Publicerad 2006-03-05 11:45:43

Du är kul Anne-Maj!
Jag får ta ett djupt andetag och skriva. Haha!
Bara karln kunde sluta läsa!
Jag får skriva i koder. :)
För det här är en historia som pågått sen jag var riktigt ung. Nåja! :)
Och den tar aldrig riktigt slut. Nåja! :)
På gott och ont.
Men jag gillar historier om olycklig kärlek.
Och vet att många läst min blogg just för historien om mig och Pyret. Dom känner igen sig.
Så jag får försöka balansera rätt här!

Postat av: Bambi

Publicerad 2006-03-05 13:44:26

Historier som dels är från unga år och dessutom pågått länge, är svåra!! Talar av egen erfarenhet.. Det utgör ett stort hinder, även vid utförande av hundtricket.....

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-03-05 13:48:54

Jag älskar all "gudomligvishet" du sprider i min blogg lova att inte sluta med ;)
Ska försöka göra samma sak i din lite mer. Så du kanske följer min visdom och jag din :)

Postat av: Darkangel svarar Bambi

Publicerad 2006-03-06 13:17:21

Där har du helt rätt! Varje ord stämmer!
Mycket klok kommentar!
Kan ju hoppas att jag får skriva av mig nu. :)
Så kan jag gå vidare...

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-03-06 13:21:04

Tur att du tar det på det sättet! :)
För ibland måste jag kolla att du inte missuppfattat min kommentarer. Det kan bli väl mycket ibland... Ojoj!

Jag ser fram emot dina kommentarer! :)
Vad kloka vi kommer att bli! :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2006-03-06 23:32:48

Nej nej!
Jag blir jätte glad av dina kommentarer!
Det känns som att du inte bara har "slängt" ner ngr ord. Nu säger jag inte attt alla andra gör det, det är inte så jag menar. Men dina kommentarer är rappa, tänkvärda och oftast mitt i prick :)
I love!
*kram*

Postat av: Darkangel svarar Mocca

Publicerad 2006-03-07 11:46:31

Du är för gullig nu! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela