Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

En ljuvlig tisdag

Publicerad 2006-11-15 05:53:15 i Lite av varje,

I går när det regnade som värst blev jag bjuden på lunch. Tack snälla H. för det!


Det var så mörkt ute när Mumma och jag gick promenad. Och regnet vräkte ner. Fast jag trivdes med regnet. Bara snön försvinner så är jag glad.


Sen åkte vi till stan och åt supergod mat. Åh…

Ja, Mumma fick förstås stanna i bilen. Men hon fick shoppa på hundaffären istället.


Efter vår mysiga lunch så fortsatte jag med en shoppingrunda i stan.

Det är så fint i stan nu när det börjar bli mörkt på eftermiddagen. Det hade slutat att regna och affärerna hade stora ljuslyktor tända vid entrédörrarna. Alla ljus glittrade.

Det kändes varmt och ombonat att gå runt och bara titta. Jag köpte inget speciellt. Det var skönt att bara titta på allt som finns.

Det är värre när jag måste köpa något och inte hittar det jag vill ha. Då blir jag alldeles svettig och närmast hysterisk. Nu var det bara en njutning.

Jag längtar tills dom börjar julskylta i stan. Jag vill inte köpa julklappar men det blir så mysigt och inbjudande med alla ljusslingor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela