Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Vilket mörker

Publicerad 2006-11-30 16:28:18 i Dagens,

Vi letar adventspynt. Utan resultat.
Istappsslingan är borta. Och diverse andra ljusslingor.

Det här är tredje året som julpynt är spårlöst försvunnet.
Jag vet ju precis vem det är som har flyttat på prylarna. Det är ingen tomte som har smugit runt i förrådet på vinden och möblerat om. Utan en högst verklig person som sommarstädar förråden varje år. Och sedan glömmer bort på vilket idiotsäkert ställe som h*n lagt sakerna. Inte jag, förresten.

Varje sommar dyker ju prylarna vi saknat upp på något underligt ställe.


I år orkar jag inte riktigt arbeta upp adrenalinhalten i kroppen.

Bara konstaterar att vi kommer att ha mycket mörkt på balkongen på första advent. Om det inte finns några liknande prylar i Hålan.

Jag åker inte till Birsta imorgon. Absolut inte!

Det var ett helvete i vårt köpcentrum redan på onsdag och jag kan ju tänka mig hur det ser ut där imorgon.


Jag får väl ställa mig på balkongen och glittra själv.

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-11-30 20:21:14

Hehe...ja du hade ju köpt en hel del.
Men vad menar du...är det någon som går och stjäl grejerna för dig?

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-11-30 20:46:00

En person i min nära omgivning som gillar att städa. Och som börjar bli lite gammal och glömsk.

Postat av: Blackart

Publicerad 2006-12-02 16:07:52

Jag köpte en slinga med lysande istappar från Ellos, kostade 99 spänn. Har inte fått dom än, så jag vågar inte lova att det är nåt att ha, men det kan ju vara ett tips som inte är svindyrt, om du vill ha lysande istappar och NÅGON har sölat väck dom...

Postat av: Darkangel svarar Blackart

Publicerad 2006-12-03 05:53:52

Tack för tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela