Darkangel

Mellan sommarens längtan och vinterns köld

Dålig hårdag

Publicerad 2006-10-08 01:08:55 i Dagens,

Jag tror nog att det är en dålig idé att klippa håret själv med kökssaxen. Så nu tonade jag håret med en skumtoning. Jag är oklippt men har en fin färg på håret. Håhåjaja! Jag kunde ju ha väntat till veckan och fixat allt hos frisören.

Min frisör brukar tona eller färga håret i en färg som vi båda gillar. Jag tycker att färgen är skitsnygg.

Förra veckan satt jag utanför Max och åt en hamburgare. Jag såg en kille som gick förbi min bil. Han såg märkligt bekant ut. Då såg jag att han hade samma färg på håret som jag brukar ha. Exakt samma färg. Och nästan samma frisyr. Förmodligen var håret både nytonat och nyklippt. Det var så otroligt fult. Jag stirrade så att jag höll på att tappa hamburgaren.

Ser jag ut så där? I så fall ser jag inte klok ut. Jag intalade mig själv att killen inte passade i just den hårfärgen. Annars går jag omkring och ser bedrövlig ut i håret.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2006-10-08 01:15:27

Köksaxen är nog ingen bra idé. Klippa ska man nog överlåta till proffsen :) Men färga hemma är bra och billigare än frisören :)

Postat av: Darkangel svarar Linda

Publicerad 2006-10-08 01:41:10

Du har rätt! kökssaxen ska nog inte användas till hårklippning. :)

Postat av: SoP

Publicerad 2006-10-08 04:06:41

hahaha-haha- så där kände jag när jag upptäckte min A-lagslook.. oh my god- haha- nu ska jag sova !

Postat av: Quid Vis

Publicerad 2006-10-08 08:20:57

Använd inte kökssaxen till håret. Men OM du ska klippa luggen så klipp den blöt och minst två cm LÄNGRE än du vill ha den. Då brukar den bli lagom lång.

Postat av: Gunnel

Publicerad 2006-10-08 14:54:12

Hörde en rolig grej i en kö för några år sedan. Som du vet är det många kvinnor över 40 som färgar håret i röda toner. Dom som samtalade i kön kallade det för klimakterierött :O)

Postat av: Darkangel svarar SoP

Publicerad 2006-10-09 01:59:13

Jag har så sunkiga kläder nu att jag har också en A-lagslook. Det är inte kul längre.

Postat av: Darkangel svarar Quid Vis

Publicerad 2006-10-09 02:08:27

Bra råd!
Jag har lyckats hålla mig från kökssaxen. :)

Postat av: Darkangel svarar Gunnel

Publicerad 2006-10-09 02:10:12

Haha!
Eftersom jag är en klimakteriedam nu så stämmer det bra på mig. :)
Och håret är bedrövligt rött nu. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela